אספירין נלחם בסרטן?

(0)
לדרג

לפי מחקר חדש, טיפול יומי באספירין מפחית את הסיכון לתמותה מגידולים ממאירים; כך למשל נרשמה ירידה של כ-40% בגידולים ממאירים במערכת העיכול

מאת: ד"ר עמית עקירוב

ייתכן שטיפול יומי באספירין עשוי לסייע במניעת תמותה עקב מחלות ממאירות, כך לפי מאמר שפורסם לאחרונה בכתב העת Journal of the National Cancer Institute.

המחקר הנוכחי נולד בעקבות סקירת מחקרים שהראתה תועלת באספירין למניעת אירועי לב וכלי דם והדגימה ירידה של 37% בתמותה על רקע ממאירויות. כדי להבין את היקף הירידה בסיכון לתמותה עם טיפול יומי באספירין, בחנו החוקרים נתונים של כ-100,000 קשישים שהשתתפו במחקר גדול למניעת סרטן. המשתתפים לא סבלו ממחלה ממארת בתחילת המחקר והיו במעקב עד 11 שנים.

החוקרים מצאו כי טיפול יומי באספירין לווה בירידה של כ-16% בסיכון לתמותה עקב ממאירות, בקרב מי שנטלו אספירין מדי יום למשך לפחות חמש שנים ובקרב מי שדיווחו על טיפול יומי פחות ממושך. הירידה בשיעורי התמותה עקב מחלות ממאירות נבעה מירידה של כ-40% בממאירויות של מערכת העיכול (דוגמת ושט, קיבה ומעי גס ורקטום) וירידה של כ-12% בממאירויות מחוצה לה.

למרות תועלות אלה, מציינים החוקרים כי אספירין במינון נמוך עלול להגדיל את הסיכון לדימום ממערכת העיכול. החלטות בנוגע לטיפול באספירין חייבות לקחת בחשבון את הסיכון אל מול התועלת בהתאם להיסטוריה הרפואית של החולה, וכל החלטה תתקבל רק לאחר התייעצות עם איש צוות רפואי. הם מקווים כי ממצאי המחקר הנוכחי, בשילוב עם מחקרים אחרים שפורסמו לאחרונה בנושא, יובילו למחקרים נוספים שיבחנו את הטיפול היומי באספירין לאורך פרקי זמן ארוכים.

בואו לדבר על זה בפורום החלמה מסרטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום