קארי נגד סוכרת

(0)
לדרג

מחקר אמריקאי מצא כי תוספי מזון המכילים כורכום מונעים סוכרת במטופלים בסיכון גבוה; מנגד, מדגישים המבקרים את הפיקוח הרופף על שוק תוספי התזונה והסכנות שבו

מאת: מערכת zap doctors

תוספים המכילים כורכומין (כורכום), הנפוץ ברוטב קארי, עשויים לסייע במניעת התפתחות סוכרת במטופלים בסיכון גבוה. כך לפי מחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת Diabetes Care.

במחקר קודם בנושא נמצא כי כורכומין עשוי להילחם בתהליכים דלקתיים ולמנוע נזק חמצוני לתאים בגוף. במחקר הנוכחי השתתפו 240 מבוגרים במצב קדם-סוכרתי, שחולקו באקראי לשתי קבוצות; באחת מהן נטלו הנבדקים שש קפסולות כורכומין ביום, כל אחת במינון 250 מ"ג, ובשנייה כמוסות פלסבו. לאחר תשעה חודשים, 19 מבין 116 המשתתפים בקבוצת הפלסבו אובחנו עם סוכרת מסוג 2, זאת בהשוואה לאפס נבדקים מבין 119 המשתתפים בקבוצת ההתערבות.

לאור התועלת והבטיחות של הטיפול (מיעוט תופעות הלוואי), החוקרים מעלים אפשרות כי תמציות כורכומין עשויות לשמש לטיפול בחולים עם מצב קדם-סוכרתי. עם זאת, מומחים אחרים בתחום טוענים כי למרות הממצאים המבטיחים, ישנן שאלות רבות שנותרו ללא מענה. אחת הסוגיות נוגעת למשך המחקר שעמד על תשעה חודשים בלבד. בנוסף, נטען כי תוספים תזונתיים אינם מצויים תחת בקרה הדוקה בארצות הברית, ולא ניתן להבטיח לצרכנים כי התכשיר אכן מכיל את המרכיבים המופיעים על התווית. בנוסף, עולה חשש כי המטופלים עלולים להסתמך על "כדור קסם" ולהתעלם מהמלצות לשינויים תזונתיים ומהקפדה על פעילות גופנית.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה קלינית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום