דיכאון: נערות סובלות יותר

(0)
לדרג

שיעורי הדיכאון של נערות בגיל ההתבגרות גבוהים פי שלושה יחסית לנערים מתבגרים; פחות מחצי מהנערות שסבלו מאירוע דיכאון בגיל 12 או 15 קיבלו טיפול

מאת: מערכת zap doctors

גיל ההתבגרות זה לא פיקניק. מספר אירועי הדיכאון עולה באופן דרמטי בגיל ההתבגרות, בייחוד אצל בנות, כך עולה מדו"ח חדש מטעם ה-SAMHSA, ארגון אמריקאי העוסק בבריאות הנפש. מנתונים עולה כי נערות סובלות פי שלושה מנערים.

לפי סקר מקיף שנערך בשנים 2008-2010, כ-12% מכלל הבנות בארה"ב בגילאי 12-17 סבלו במהלך השנה האחרונה מאירועי דיכאון מג'ורי, בהשוואה ל-4.5% בלבד מהבנים בני אותו גיל.

בנוסף, כ-5% מהבנות סבלו מאירוע דיכאון מג'ורי במהלך השנה האחרונה בגיל 12 שנה, בהשוואה ל-15% מהבנות שסבלו מאירועים אלו בגיל 15. עם זאת, רק כשליש מבנות 12 שסבלו מאירוע דיכאון מג'ורי וכ-40% מהבנות בגילאי 15 שנים קיבלו טיפול ראוי ומענה. לדברי המומחים, חשוב לספק למתבגרות את הכישורים להתמודדות ואת התמיכה החברתית שלהם הן זקוקות כדי להימנע מהופעת דיכאון. כמו כן ניתן להציע טיפול התנהגותי המסייע בפיתוח עמידות והחלמה.

ממצאים נוספים שעלו מהסקר העידו כי מספר אירועי דיכאון מג'ורי בשנה האחרונה עלה כל שנה בקרב בנות בגילאי 12 עד 16, אך לאחר מכן פחת בגילאי 16 ו-17. נוכח הגיל הצעיר שבו החלה עלייה בסימנים של דיכאון מג'ורי בבנות, מאמצים למניעה והתערבות המכוונות למתבגרות עשויים לסייע בהפחתת הופעת דיכאון, וכן הפחתת חזרה של דיכאון במהלך החיים.

בואו לדבר על זה בפורום דיכאון - אבחון וטיפול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום