אלכוהול נגד דלקת מפרקים

(0)
לדרג

מחקר שוודי שנערך בקרב 34 אלף נשים מגלה כי שתייה של שלוש כוסות משקה חריף בשבוע עשויה להוריד את הסיכון לחלות בדלקת מפרקית שגרונית ב-52%

מאת: ד"ר עמית עקירוב

שלוש כוסות אלכוהול בשבוע עשויות להוריד בחצי את הסיכון להתפתחות דלקת מפרקים שגרונית (Rheumatoid Arthritis), ככל הנראה בזכות התכונות האנטי דלקתיות של החומר. כך לפי מחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת British Medical Journal.

במחקר השתתפו כ-34 אלף נשים שוודיות שהיו במעקב ארוך. בשנים 1987 ו-1997 נאספו נתונים מפורטים אודות צריכת אלכוהול, דיאטה, הרגלי עישון, פעילות גופנית ורמת השכלה של הנשים.

בתקופת המעקב הראשונה זוהו 197 מקרים חדשים של דלקת מפרקים שגרונית. לאחר התחשבות בגורמים השונים היכולים להשפיע על התפתחות המחלה, מצאו החוקרים כי בנשים שדיווחו כי שתו למעלה משלוש כוסות אלכוהול בשבוע - בשנת 1987 ובשנת 1997 נרשמה ירידה של 52% בסיכון לדלקת מפרקים שגרונית, בהשוואה לנשים שדיווחו כי לא שתו אלכוהול בשתי נקודות הזמן. כוס אלכוהול סטנדרטית הוגדרה כבירה בכמות של 500 מ"ל, כוסית יין בכמות של 150 מ"ל או ליקר בכמות של 50 מ"ל. הסיכון המופחת היה דומה עם שלושת סוגי המשקאות האלכוהוליים.

החוקרים מציינים כי ממצאי המחקר עולים בקנה אחד עם תוצאות מחקרים קודמים בנושא וקוראים לערוך מחקרים נוספים. עם זאת הם מזהירים כי הממצאים אינם תקפים לכלל האוכלוסייה. לדבריהם, ייתכן וצריכת אלכוהול מתונה תפחית בטווח הארוך את הסיכון להתפתחות דלקת מפרקים שגרונית, אך ידוע כי הרגל זה מלווה בסיכון מוגבר לסרטן שד בנשים. לא ניתן להתעלם מסיכון זה וההמלצות הנוגעות למניעת ממאירות קובעות כי יש להקפיד על צריכה מקסימלית של כוס אלכוהול אחת ביום, בדומה למסקנות החוקרים מהמחקר הנוכחי.

בואו לדבר על זה בפורום דלקות מפרקים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום