אנטיביוטיקה? דברו עם הרופא

(0)
לדרג

מחקר קנדי מגלה כי שיתוף פעולה עם המטופלים הצליח להוריד ברבע את השימוש בתרופות אנטיביוטיות נגד זיהומים בדרכי הנשימה. שיעור הריפוי לא השתנה

מאת: מערכת zap doctors

כך תפחיתו את השימוש באנטיביוטיקה. מעורבות מטופלים בתהליכי קבלת ההחלטות עשויה להפחית את השימוש המיותר בתרופות אנטיביוטיות כנגד זיהומים חדים בדרכי הנשימה; כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו לאחרונה בכתב העת Canadian Medical Association Journal.

במחקר השוו החוקרים את השימוש בתרופות אנטיביוטיות כנגד זיהומים חדים בדרכי הנשימה בקרב 77 רופאים שהקפידו על תהליכי קבלת החלטות משותפים עם החולים, אל מול שיעור מתן המרשמים לטיפול אנטיביוטי בקרב 72 רופאים שהמשיכו בטיפול הסטנדרטי.

לפי ממצאי המחקר, חלה ירידה של 25% בשימוש בתרופות אנטיביוטיות כנגד זיהומים חדים בדרכי הנשימה בקבוצת משתתפים שטופלו על ידי רופאים שעברו הכשרה בתהליכי קבלת החלטות משותפים לחולה ולרופא. הירידה בשימוש בתרופות אנטיביוטיות לא השפיעה באופן משמעותי על תוצאות הזיהומים הנשימתיים.

מעבר להפחתת השימוש בתרופות אנטיביוטיות כנגד זיהומים חדים בדרכי הנשימה, מטופלים של רופאים שהשתתפו בתוכנית ההכשרה לקחו חלק פעיל יותר בתהליכי קבלת ההחלטות בנוגע לטיפול בהם, בהשוואה למטופלים של רופאים בקבוצת הביקורת.

תוכנית ההכשרה לרופאים כללה הצגת עדויות מדעיות באשר לשימוש בתרופות אנטיביוטיות כנגד זיהומים חדים בדרכי הנשימה והקנתה כישורי תקשורת עם חולים באשר לסיכונים והתועלת של הטיפול האנטיביוטי. בהקשר של זיהומים חדים בדרכי הנשימה, נראה כי שיתוף המטופלים מוביל להפחתת השימוש בתרופות אנטיביוטיות. החוקרים מוסיפים כי התוכנית עשויה להיות יעילה גם בתנאים אחרים, דוגמת חדרי מיון או הכשרת אחיות שיסייעו למטופלים לקבל החלטה מודעת.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת משפחה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום