משבר הדיור: הילדים משלמים

(0)
לדרג

לפי מחקר אמריקאי, ייתכן שהעלייה בהתעללות בילדים בארה"ב נבעה ממשבר הסאב פריים. על רקע עיקולי הבתים, חלה עלייה בשיעור אשפוזי ילדים בבתי החולים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

בעשור האחרון נרשמה בארה"ב עלייה ניכרת בשכיחות אשפוזי ילדים בבתי חולים בשל התעללות, כך לפי מחקר חדש. ייתכן שהסיבה לכך נעוצה במשבר הדיור של השנים האחרונות.

במחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת Pediatrics בדקו החוקרים את שיעורי האשפוז בין השנים 2000-2009 מצאו ששיעור אשפוזי הילדים הגיע לשיא בשנת 2008 ממש סמוך למועד שבו החלו העיקולים והחרמות הבתים בחלקים גדולים של ארה"ב. באופן כללי, עם העלייה בשיעור המשכנתאות שלא נפרעו, חלה עלייה בשיעור האשפוזים בשל התעללות בילדים.

בין השנים 2000-2009 תועדו מעט יותר מ-11,800 אשפוזים בשל התעללות גופנית בילדים מתחת לגיל 6 ב-38 בתי חולים. שיעור זה היווה 0.28% מבין קרוב ל-4.2 מיליון אשפוזים בסך הכל. במהלך השנים, חלו שינויים בשיעורים אלו עם שיא של 0.3% בשנת 2008.

החוקרים בחנו גם את שיעורי האבטלה בערים הגדולות ואת מצב הדיור. הם מצאו כי על כל עלייה של אחוז בשיעור עיקול בתים, חלה עלייה של 6.5% בשיעור האשפוזים עקב התעללות גופנית בשנה שלאחר מכן. דפוס דומה זוהה כאשר החוקרים בחנו את שיעורי המשכנתאות שלא נפרעו לאחר 90 ימים.

מנגד, לא זוהה קשר בין שיעורי האבטלה לאשפוזים בעקבות התעללות בילדים. הסיבה לסתירה הזו אינה ברורה. החוקרים משערים כי אבטלה היא סמן פחות קיצוני לבעיות כלכליות במשפחה, לעומת אי עמידה בתשלומי המשכנתא ועיקול הבית.

החוקרים מדגישים כי לא ניתן לקבוע על סמך ממצאי המחקר הנוכחי כי עיקול בתים הוביל בהכרח להתעללות חמורה בילדים, וכי לא ידוע אם דחק כלכלי גורם בהכרח להתעללות. ייתכן כי יש סיבות מורכבות לקשר בין השניים, לדוגמה כאשר משפחה מאבדת את מקום מגוריה, בני המשפחה נאלצים להתגורר עם אדם אחר שאינו רגיל לילדים בסביבתו ואז מתגברים מקרי ההתעללות.

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" - לבטיחות ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום