בשורה בניתוחי כריתת הערמונית

(0)
לדרג

לראשונה בישראל בוצע ניתוח לכריתת ערמונית בעזרת לייזר הולמיום בביה"ח שערי צדק. מומחה: "הייחוד הוא בהסרה של רקמת הערמונית דרך השופכה ללא פתיחת בטן". צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בבית חולים שערי צדק בוצעו לאחרונה שלושה ניתוחים חדשניים לכריתת ערמונית בעזרת לייזר מיוחד. מדובר בניתוח לכריתת הערמונית כטיפול להגדלה שפירה של הבלוטה. היתרון: אין צורך בפתיחת בטן וניתן להוציא גידולים גדולים מבעבר.

הניתוח מתבצע באמצעות לייזר מסוג הולמיום (HoLEP), המאפשר לכרות הערמונית דרך השופכה. ייחודו של הניתוח באפשרות לכרות את רקמת הערמונית החוסמת באופן מלא דרך השופכה, וזאת בכל גודל של ערמונית, דבר המבטל את הצורך בפתיחת הבטן גם במקרה של ערמונית גדולה מה שמוריד הסיבוכים, מפחית הכאב ומקצר את משך האשפוז.

במהלך הניתוח מתבצע גלעון ערמונית, בדומה לקילוף תפוז מבפנים, וכל התוכן החוסם נכרת, למעשה חותכים עם לייזר בין קופסית הערמונית לבין הרקמה המוגדלת. הרקמה מועברת לתוך השלפוחית, מרוסקת לחתיכות ומוצאת דרך השופכה.

ד"ר אהוד גנסין, אורולוג בכיר במחלקה האורולוגית במרכז רפואי "שערי צדק", ביצע בהצלחה יותר מ 130 ניתוחים במהלך עבודתו בארה"ב. "בניתוח החדש אני מוציא את כל הרקמה החוסמת ולא רק שורף או מאדה אותה. בדרך זו אני יכול להוציא ערמונית בכל גודל לעומת ניתוחי לייזר ירוק שבו ניתן לטפל בערמונית עד לגודל של 90-100 גרם בערך. בניתוח HoLEP ניתן לטפל בערמונית בכל גודל". עוד הוסיף גנסין כי הגודל המקסימלי של כריתת ערמונית שביצעתי הוא של ערמונית בגודל 276 גר".

ניתוח כריתת הערמונית בלייזר הולמיום הוכח במחקרים רבים כעדיף על הניתוחים הסטנדרטיים לכריתת ערמונית (TURP) או ניתוח כריתת ערמונית פתוחה (SPP) להגדלה שפירה של הערמונית. זוהי גם הסיבה לכך שמרכזים מובילים רבים בעולם עברו לבצע הניתוחים להגדלה שפירה של הערמונית בגישה החדשה. ההבדל המהותי בין הניתוח החדש לניתוח סטנדרטי דרך השופכה הוא שבניתוח החדש מסירים את כל הרקמה המוגדלת של הערמונית עד למעטפת הערמונית, אך ללא צורך בפתיחת הבטן.

בעקבות ההסרה המלאה של הרקמה יש צורך בניתוח חוזר של ערמונית במהלך מעקב של עשר שנים רק ב-2% מהמקרים, בניגוד ל-10% עד 15% בניתוח סטנדרטי. בנוסף, משך האשפוז הוא 24-48 שעות בלבד לעומת שבוע של אשפוז בניתוח פתוח. כמו כן בשיטה החדשה אין דימום משמעותי וניתן לנתח גם תחת טיפול בנוגדי קרישה.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות הערמונית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום