מחירי בתיה"ח בישראל נמוכים

(0)
לדרג

דו"ח: בתי החולים בישראל זולים ב-17% מהממוצע במדינות OECD, ומדד שווי הקנייה גבוה יותר. מנכ"ל משרד הבריאות: "הדבר מעיד על חוזקה של המערכת הציבורית"

מאת: מערכת zap doctors

מחירי בתי החולים בישראל נמוכים ב-17% יחסית לממוצע במדינות ה-OECD, כך לפי פרסום של משרד הבריאות על סמך נתוני ארגון המדינות המפותחות.

במחקר שמטרתו להסביר את הפערים בהוצאה על בריאות בין המדינות השונות, נאספו בארגון מחירים של 32 פרוצדורות שונות ממרבית מדינות הארגון ונבחנו רמות המחירים השונות. תוצאות ראשונות של המחקר מראות כי רמת המחירים בבתי החולים בישראל נמוכה ב-17% מאשר הממוצע של מדינות ה-OECD. מחירי השירותים בישראל קרובים לאלו של אנגליה ואסטוניה, וזולים כמעט כפליים מהמחירים באירלנד, בשוויץ, בלוקסנבורג ובארה"ב. מחירי שירותי הבריאות הזולים ביותר, נכון לשנת 2009, נרשמו בהוגנריה, סלובקיה, פולין וצ'כיה.

בנוסף, בעוד שמחירי בתי החולים בישראל נמוכים מהממוצע במדינות ה-OECD, מדד שווי כח הקנייה שבוחן את רמות המחירים הכלליות בישראל, נמצא מעל ממוצע מדינות ה-OECD. במילים אחרות, למרות רמת המחירים הנמוכה יחסית, עדיין ההוצאה הלאומית לבריאות לנפש נמוכה משמעותית מאשר במרבית מדינות הארגון.

בתגובה לממצאי המחקר אמר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, כי "רמות המחירים של בתי החולים בישראל מעידות על היעילות של מערכת הבריאות ועל חוזקה של המערכת הציבורית בישראל, שמצליחה בהוצאה יחסית נמוכה להיות בין המדינות המובילות ב-OECD במצב הבריאות של האוכלוסייה. איני מאמין כי נוכל להמשיך ולהתייעל ברמות המחירים, הדגש כעת צריך להיות על המשך המגמה של מעבר לתשלום באמצעות שיטת ה-DRG (שיטת תגמול בתי החולים על ידי הקופות לפי האבחון של המאושפז, לא לפי טיפולים שניתנו לו). אני מאמין כי באמצעות המשך המגמה של מעבר ל-DRG נמשיך לשפר את יעילותה של מערכת הבריאות בישראל".

בואו לדבר על זה בפורום זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום