בדיקות תקופתיות: גם לבריאות העין

(0)
לדרג

מחקר: מרבית האנשים ברחבי העולם יהיו מוכנים לוותר על חושים אחרים ובלבד שלא לאבד את הראייה. עם זאת רק שליש מהם עוברים בדיקות עיניים תקופתיות

מאת: מערכת zap doctors

תפקחו את העיניים. סקר עולמי שנערך לאחרונה מצא כי כ-70% מהאנשים ברחבי העולם היו מעדיפים להקריב איברים ואף שנות חיים מאשר לאבד את כושר הראייה. יחד עם זאת, רק פחות משליש מהנשאלים נוקטים צעדים בסיסיים לשימור ראייתם.

הסקר העולמי הראשון מסוגו שופך אור על מודעות הציבור, התנהגות והלך רוחו הקשורים לבריאות העין. בעוד ש-80% ממחלות העין ניתנות למניעה אם יאותרו ויטופלו במועד, הרי שלפי הממצאים לא מספיק אנשים נבדקים בבדיקות תקופתיות בשל מגוון סיבות.

כך למשל, 44% מאמינים כי הם "לא צריכים לעבור בדיקת עיניים אלא אם קיימת בעיה", 42% השיבו כי "אם אני יכול לראות, העיניים שלי בוודאי בריאות"; 4 מתוך 10 משיבים בטוחים כי "הסיבה היחידה להיבדק אצל רופא עיניים היא לתיקון ראייה". שליש מהמשיבים אומרים גם כי "אם זה לא כואב, זה בטח לא רציני".

הסקר פותח בתיאום עם מומחי עיניים ברחבי העולם ואומת על ידי 147 אנשי מקצוע בתחום בריאות העין מ-26 מדינות שונות. המחקר סקר בסך הכל 11,000 איש ברחבי ברזיל, סין, צרפת, גרמניה, הודו, איטליה , יפן, רוסיה, ספרד, בריטניה, וארצות הברית.

עמותת "לראות" קוראת לכלל הציבור לגשת לבדיקות תקופתיות על מנת לאבחן ליקויים קיימים ולמנוע מחלות עיניים עתידיות. לדברי ד"ר קאל רוברטס, קצין הרפואה הראשי של חברת "בוש ולומב", שערכה את המחקר, בדיקות עיניים לא רק עוזרות לשמור על הראייה, אלא יכולות לגלות מבעוד מועד מחלות קשות אחרות.

בואו לדבר על זה בפורום גידולי עיניים בחסות עמותת "לראות" לחקר בריאות העין.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום