התרופה "אפיניטור" אושרה באירופה

(0)
לדרג

התרופה החדשה לסרטן השד שנותנת תקווה עבור נשים רבות שגופן פיתח עמידות לטיפול אושרה גם על ידי סוכנות התרופות האירופאית. בקרוב אצלנו?

מאת: מערכת zap doctors

סוכנות התרופות האירופאית (EMEA) אישרה היום (ב') את תרופת "אפיניטור" החדשה לחולות סרטן שד גרורתי. כזכור, התרופה אושרה לאחרונה גם על ידי מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA).

ההתוויה החדשה לטיפול בסרטן השד ב"אפיניטור" מהווה בשורה עבור נשים שמחלתן בשלבים מתקדמים. מדובר באפשרות טיפולית עבור חולות שאין להן מענה הורמונלי נוסף בשלב מתקדם זה של מחלתן. הטיפול החדש מוכיח כי בניגוד להנחה שהייתה רווחת עד כה, ניתן להתגבר על העמידות לטיפול הורמונלי שהגוף פיתח ולהשיב את הרגישות לטיפול זה. טיפול ב"אפיניטור" לצד טיפול הורמונאלי בנשים הסובלות מסרטן שד במצב מתקדם, מחזיר רגישות לטיפול ההורמונלי.

"מדובר בהתקדמות החשובה ביותר מאז הפיתוח של ה'הרצפטין', שכן כבר למעלה מעשור שלא הייתה פריצת דרך משמעותית שמאריכה משמעותית את החיים של החולות, שמהוות 65% מכלל חולות סרטן השד. מכאן, שמדובר באישור קו טיפולי חדש לחולות הללו היא תקווה של ממש, אומר י ד"ר פאבריס אנדרה, מומחה בינלאומי לסרטן השד מהמרכז הרפואי "גוסטאב רוסי" שבפריז.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום