הקיצוץ: "מלחמה במעמד הביניים"

(0)
לדרג

ההסתדרות הרפואית וארגוני החולים פנו לרה"מ, על רקע הקיצוץ המתוכנן במערכת הבריאות, והזכירו כי כבר היום חסרים 9 מיליארד שקל. "כואבים את כאב המטופלים"

מאת: מערכת zap doctors

על רקע הקיצוצים הקרבים במשרדי הממשלה, פנו היום (א') הסתדרות הרפואית וארגוני חולים במכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בדרישה למנוע את רוע הגזירה. "הכוונה לקצץ עוד בתקציב משרד הבריאות היא הכרזת מלחמה נגד מעמד הביניים ופגיעה בחוליה החלשה של החברה הישראלית", כתבו.

"אל תקצץ בתקציב הבריאות! לא בשנה הזו וגם לא בשנה הבאה", קראו לנתניהו, והדגישו כי כיום חסרים למערכת הבריאות כ-9 מיליארד שקל מהתקציב הציבורי. לפי ההערכות, כתבו, כ-40% מההוצאה בישראל על בריאות היא הוצאה פרטית. זהו השיעור הגבוה ביותר בין המדינות המעניקות ביטוח בריאות ממלכתי לתושביהן. נתון זה מצביע על הפערים הגדלים באי-השוויון במתן שירותי הבריאות בישראל ועל הגידול באי יעילות המערכת. בנוסף, הזכירו כי לאחרונה קבע בית המשפט העליון כי מדינת ישראל כשלה בתפקידה כשלא פעלה לעדכון נכון של סל שירותי הבריאות בישראל ובכך פגעה ביכולת הקופות לספק את שירותי הבריאות.

"אנו נתקלים מדי יום ביומו בפניהם של אזרחים הגונים, משלמי מיסים, שברגעיהם הקשים ביותר נתקלים במערכת שחוקה ועייפה, ובצוותים רפואיים שכוחותיהם אזלו. אנו כאבים את כאבם של המטופלים שנאלצים להמתין שעות, ימים וחודשים לטיפול רפואי חיוני וחשים את תסכולם של רופאים, אחיות ואנשי הצוותים האחרים שאינם מסוגלים להעניק לחולים את הטיפול הרפואי שלו הם זקוקים. מר נתניהו, אנו כאן כדי להזכיר לך, כי הקיצוץ בתקציב הבריאות הוא פגיעה בהיערכות העורף של ישראל לשעת חירום, הכרזת מלחמה על מעמד הביניים של מדינת ישראל ופגיעה בחוליה החלשה של החברה הישראלית".

על המכתב החריף חתומים בין היתר, ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, ד"ר יצחק זיו-נר, סגן יו"ר הר"י ויו"ר ארגון רופאי המדינה, ד"ר ערן הלפרין, יו"ר איגוד מנהלי בתי החולים ורבים אחרים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום