הדיגוקסין החדש יושק בקרוב

(0)
לדרג

משרד הבריאות הודיע כי תרופת דיגוקסין חדשה, תחליף לתרופה ששיווקה הופסק, תחולק בקרוב לחולי לב במרכזים רפואיים, ואחר כך גם בקופות החולים

מאת: מערכת zap doctors

בשורה למטופלי ה"דיגוקסין": לאחר שלאחרונה הופסק בישראל שיווק התרופה, המשמשת לטיפול בחולים הסובלים מהפרעות קצב ומאי-ספיקת לב, סופסוף נמצא לה תחליף הולם. בהודעה שמפרסם היום (ד') משרד הבריאות נמסר כי יחל בקרוב במתן ה"דיגוקסין" החדש בשלושה מרכזים רפואיים; בתוך חודש יינתן המענה גם למטופלים בקופות החולים הזקוקים לתכשיר.

בחודש מאי השנה הפסיקה חברת תרופות בחו"ל לייצר את חומר הגלם הדרוש לייצור התרופה "דיגוקסין", שיוצרה עד אז על ידי חברת "טבע" הישראלית. בעקבות זאת, נערך משרד הבריאות לצד קופות החולים להחלפת ה"דיגוקסין" של "טבע" לתרופה אחרת.

לפי הודעת משרד הבריאות, נבחנו אופציות שונות ולבסוף הוחלט על חיפוש מהיר של חלופה תרופתית באחת המדינות המתקדמות בייצור תרופות, העומדות בסטנדרטים של איכות, ייצור ובקרת איכות המוצר.

המשימה הייתה לאתר תכשיר זהה ממדינה מוכרת שיש בו ניסיון קליני רחב, שבהמשך יוגש לרישום בפנקס התכשירים עם הבטחה לאספקה שוטפת. לבסוף איתרה חברת תרימה יצרן/ספק ספרדי העונה לדרישות. השיווק בישראל יחל כאמור בקרוב מאוד.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

הפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי
פורום תרופות ורוקחות

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום