5 איש נעקצו על ידי עכבישים

(0)
לדרג

לנחשים, למדוזות ולעקרבים, מצטרף גם העכביש הארסי הנפוץ במזה"ת. מנהל חדר המיון בבי"ח בני ציון: "במקרה של עקיצה פנו מיד לטיפול רפואי"

מאת: מערכת zap doctors

החום עושה את שלו: בשבועות האחרונים טופלו במרכז הרפואי "בני ציון" בחיפה חמישה מקרים של עקיצות עכביש, זאת לצד מקרים של הכשות נחשים ועקיצות עקרבים. שניים מתוך הנפגעים הגיעו בשלבים מאוחרים יותר שלאחר העקיצה, דבר שהצריך ייעוץ של כירורג פלסטי ואשפוז קצר.

העכבישים הם אחת הסכנות שמביא עמו הקיץ הלוהט השנה. העכביש החום, המשתייך למשפחת העכבישים הארסיים נפוץ באזור הים התיכון, כאשר פעילותו מתרחשת בעיקר בשעות הלילה. במשך היום נוהג עכביש זה להתחבא מתחת לרהיטים ובתוך סדקים צרים מאוד. עקיצתו של העכביש החום במקרים רבים אינה מורגשת ורק לאחר זמן מה עלול להיווצר נמק באזור הנשיכה. ניתן להמעיט את הנזק כאשר מטפלים כראוי בעוד מועד בנזק המקומי שנוצר באזור העקיצה.

מנהל חדר המיון בבני ציון, ד"ר מיכאל קפקא, ממליץ ליוצאים לטיולים בטבע, "לשים לב לסביבה בה הם שוהים או ישנים, ובעיקר להקפיד על נעילת נעליים סגורות. במקרה של עקיצת עכביש, כשמופיע פצע חריג בעור, יש לפנות מיידית לקבלת טיפול רפואי".

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה (מיון).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום