סוכרת: החום מסכן חיים

(0)
לדרג

במרכז הרפואי זיו מזהירים כי מנות האינסולין עלולות להינזק בטמפרטורה גבוהה ולכן מומלץ להישאר בסביבה ממוזגת; כשרמת הסוכר גבוהה, יש לפנות לסיוע רפואי

מאת: מערכת zap doctors

בעקבות אירועי עבר ובמיוחד קיץ 2010, אז עשרות חולי סוכרת נעורים נזקקו לסיוע רפואי לאחר שמנות האינסולין שברשותם נהרסו עקב חשיפה לחום ולשמש, קוראים במרכז הרפואי זיו לחולים ולבני משפחותיהם לנהוג במשנה זהירות.

חולי סוכרת רבים פונים במהלך הקיץ לקבלת מנות אינסולין חלופיות במקום המנות שהתקלקלו עקב החום הכבד. במרכז מזהירים כי חשיפת מנות האינסולין במהלך בילויי הקיץ בטיולים או בים היא מסוכנת.

מנהלת מרכז בריינין לסוכרת נעורים במרכז הרפואי זיו, ד"ר אורנה דלי-גוטפריד, מסבירה כי כשהאינסולין המורכב מחלבון נחשף לטמפרטורות גבוהות הוא משנה את מבנהו והתרופה הופכת לבלתי יעילה. ד"ר דלי-גוטפריד מדגישה כי עבור חולי סוכרת נעורים מדובר בסכנת חיים. כאשר ישנו מחסור של אינסולין, הגוף מתחיל לפרק שומנים וחלבונים. כתוצאה מפירוק השומנים נוצרים קטונים שהצטברותם בדם גורמת לחמצת מטבולית סוכרתית. מצב זה, בצורתו הקיצונית, מהווה סכנת חיים.

"בקיץ הישראלי הטמפרטורות גבוהות מאוד, שהייה של אפילו שלושת רבעי שעה בחוץ עלולה להרוס את האינסולין שברשות החולה ולסכן את חייו. במקרה כזה חשוב להיות ערים לסימנים כגון רמת סוכר גבוהה, כאבי ראש, סחרחורות ובחילות ולא לתת למצב להידרדר. במצב זה יש לפנות בדחיפות לסיוע רפואי", אומרת ד"ר דלי גוטפריד.

ד"ר דלי-גוטפריד ממליצה לחולי סוכרת לא לצאת לשטח במזג אוויר חם מאוד ולהעדיף במקומות ממוזגים ומוצלים. אם בכל זאת אין ברירה וחייבים לצאת אל מזג האוויר החם יש להצטייד בערכת אינסולין חלופית, שאותה חובה לשמור בקירור, בצידנית מלאה קרח.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת נעורים - תמיכה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום