ספורט אחרי שאיבת שומן - מדוע משמינים?

(0)
לדרג

לאחר שאיבת שומן הגוף מפצה עצמו ותיתכן עלייה של 10% בשומן בבטן, דבר המעלה את הסיכון למחלות לב וסוכרת. פעילות גופנית יכולה למנוע את ההשמנה

מאת: ~~ ד"ר עמית עקירוב ~~

שאיבת שומן עשוייה אמנם לסייע בסילוק חלק מרקמת השומן, אך מתוצאות מחקר חדש עולה כי הסרת השומן מאזור הבטן עלולה גם להוביל להשמנה מסוכנת סביב הטבור. החוקרים מסבירים כי שומן זה מאוחסן סביב איברים עמוקים בבטן, ומעלה את הסיכון למחלות לב וסוכרת. הבשורות הטובות עם זאת, שבאמצעות פעילות גופנית סדירה ניתן למנוע השפעה זו.

ברקע למחקר, שפורסם לאחרונה בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism, מסבירים החוקרים כי במקרים של שאיבת שומן מסירים באופן בלתי הפיך את השומן ותאי השומן. המשמעות כי נשארים הרבה פחות תאי שומן באזור המטופל, ולא צפויה גדילה חוזרת של שומן באזור. אלא שאם מסלקים שומן מאזור מסוים בגוף, צפוי פיצוי באזורים אחרים.

במחקר הנוכחי השתתפו 36 נשים מברזיל שעברו שאיבת שומן בנפח קטן מאזור הבטן. מחציתן עסקו בפעילות גופנית לאורך ארבעה חודשים, החל מחודשיים לאחר הניתוח. שישה חודשים מאוחר יותר, בנשים שלא התאמנו נרשמה עלייה של 10% בשומן סביב הטבור, בהשוואה לנשים שעסקו בפעילות גופנית שלוש פעמים בשבוע. הנשים שהתעמלו החלו כל אימון עם חימום במשך חמש דקות ולאחר מכן אימון לחיזוק השרירים ועד 40 דקות על הליכון.

הממצאים מדגישים את חשיבות פעילות גופנית ותזונה בריאה לאחר שאיבת שומן. החוקרים מסכמים וכותבים כי בשורה התחתונה, מי שמחליט לעבור שאיבת שומן, חשוב מאוד שיקפיד על פעילות גופנית לאחר הניתוח.

בואו לדבר על זה בפורום שרוול קיבה וניתוחים בריאטריים - כירורגיה ותזונה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום