אקנה, סובלים עד גיל 30

(0)
לדרג

לפי סקר חדש, 4 מתוך 5 ישראלים, חלקם גם אחרי גיל ההתבגרות, יסבלו מפצעי בגרות. לכך השפעה על הביטחון עצמי, על המצב החברתי והזוגיות

מאת: מערכת zap doctors

חצ'קונים, לא רק בגיל ההתבגרות. לפי סקר חדש, שליש מצעירים בגילאי 25 עד 30 עדיין סובלים מפצעי בגרות. בעוד שרק שליש מהצעירים ובני הנוער טורחים בכלל לטפל במצב העור, 71% מהם מציינים כי פצעונים על הפנים יכולים להשפיע אף על החלטות הרות גורל כמו בחירת בן או בת הזוג.

הסקר נערך בקרב כ-600 בני נוער וצעירים בין הגילאים 12-30, עבור חברת התרופות פריגו, משווקת דואק ג'ל לטיפול באקנה. לפי הסקר 4 מתוך 5 ישראלים יסבלו בשלב כלשהו בחייהם מאקנה; באופן מפתיע גם שליש ממשתתפי המחקר המבוגרים יותר מעל גיל 25. עוד עולה מהסקר כי כ-16% מכל מי שסובלים מפצעי בגרות אינם מטפלים בבעיה וכי כ-26% מטשטשים אותם באמצעות מייק אפ, חלקם גברים.

כמחצית מהסובלים מפצעי בגרות סבורים כי הם נגרמו כתוצאה ממזון עתיר שומן כמו שוקולד, גבינות שמנות או צ'יפס, ו-52% טוענים שהבעיה נגרמת משינויים הורמונאליים. במקום השלישי ברשימת הגורמים לאקנה דירגו הנשאלים לחץ ומתח, כאשר נשים העניקו לגורם זה משקל יותר גדול - 47% לעומת 21% בלבד מהגברים. רק 12.8% מהנשאלים אמרו כי חוסר היגיינה אישית גורמת לדעתם להופעת אקנה.

תהיה הסיבה האמיתית אשר תהיה, האקנה הוא עדיין מפגע אסתטי שמשפיע מאוד על הנפש: 3 מכל 5 נשאלים ציינו שפצעי הבגרות השפיעו על חייהם: לשליש מהם הפצעים גרמו לירידה בביטחון העצמי, ואילו לחמישית מהנשאלים הבעיה הפריעה לחיי החברה. כ-35% מהנשאלים אמרו שהאקנה גרם להם למצב רוח ירוד ולדכדוך, ממצא שבלט יותר אצל נשים (32%) מאשר גברים (21%). אצל הנשים ניתן לראות כי האקנה גרם בצורה מובהקת יותר לירידה בביטחון העצמי (39% בקרב נשים לעומת 29% אצל הגברים) ולאי רצון לצאת מהבית (17% בקרב נשים לעומת 8% בגברים). הגברים, לעומת זאת, מייחסים משקל גדול יותר למציאת בת זוג, והם ציינו באופן מובהק יותר כי פצעי הבגרות הפריעו להם להציג תמונה באינטרנט ולמצוא בת זוג. 13% מהנשאלים, גברים ונשים, העידו כי לא רצו לצאת מהבית בגלל האקנה, כאשר האחוזים הגבוהים ביותר היו בקבוצת הגיל 19-24. 12% ציינו שהמצב הפריע להם למצוא בן או בת זוג.

לדברי ד"ר אבנר שמר, מומחה לרפואת עור ומין מבית חולים שיב"א תל השומר: "בקרב הציבור קיימת תפיסה לפיה מזון כזה או אחר גורם לפצע, אבל לפי רוב המחקרים בעולם - אין קשר בין מזון מסוים לבין הופעה או החרפה של אקנה. עם זאת בחלק קטן באוכלוסיה עלול סוג מזון מסוים להחריף או לגרום לפצעי בגרות. דווקא היגיינה אישית כגון רחיצת הפנים בסבון טיפולי מדי יום היא משמעותית בשיפור האקנה הרבה יותר מהימנעות מסוגי מזון שונים".

בואו לדבר על זה בפורום אקנה, פצעי בגרות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום