אומגה שלוש לא מונעת דמנציה

(0)
לדרג

לפי סקירה חדשה, כמוסות אומגה שלוש אינן מונעות הידרדרות קוגניטיבית בקשישים. עם זאת עדיין מומלץ לאכול שתי מנות דגים בשבוע כחלק מאורח חיים בריא

מאת: מערכת zap doctors

תוספים תזונתיים של חומצות שומן אומגה שלוש אינם מונעים הידרדרות קוגניטיבית בקשישים, כך עולה מתוצאה סקירה חדשה שפורסמה בכתב העת Cochrane Database of Systematic Reviews.

לדברי החוקרים, מחקרים קודמים הצביעו על תוצאות סותרות בנושא; הוצע כי צריכה מוגברת של שמן דגים עתיר בחומצות שומן אומגה שלוש מספקת הגנה לבריאות הנפשית, בעוד שאחרים לא הדגימו תוצאות דומות. במסגרת המחקר הנוכחי החוקרים סקרו את הנתונים משלושה מחקרים קליניים שנועדו להעריך את התועלת הקוגניטיבית של חומצות שומן רב בלתי רוויות בהשוואה לפלסבו, בנבדקים בגילאי 60 ומעלה, בעלי תפקוד קוגניטיבי תקין.

מהתוצאות עלה כי ההתערבות אינה יעילה, כאשר ההבדל במדדים להערכת התפקוד הקוגניטיבי לפני הטיפול ו-24 או 40 חודשים לאחריו לא היה משמעותיים. אף אחד משלושת המחקרים לא הדגים שינוי משמעותי בתפקוד הקוגניטיבי, למרות ששיעורי ההיענות לטיפול עמדו על 99%.

למרות האמור, החוקרים מדגישים כי ייתכן ולמשך המחקרים הייתה השפעה משמעותית. ניתן לטעון כי אף אחד מהמחקרים לא הדגים תועלת לחומצות שומן אומגה שלוש, מאחר שכולם היו קצרי טווח ואילו דמנציה והידרדרות קוגניטיבית יכולות להתפתח תוך שנים. המומחים מציינים מספר מגבלות נוספות של המחקר הנוכחי ומדגישים כי זוהי אינה המילה האחרונה בנושא. למרות היעדר התועלת הנראה לעין על התפקוד הקוגניטיבי, צריכת שתי מנות דגים בשבוע מומלצת כחלק מהרגלי תזונה בריאים.

לפרטים נוספים על טיפולים חדשניים - מחקרים קליניים לחולי אלצהיימר ומחלות נוספות לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום נוירולוגיה - מבוגרים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום