קדחת הנילוס ומלריה ביוון

(0)
לדרג

משרד הבריאות ממליץ לנוסעים ליוון לנקוט אמצעי הגנה נגד יתושים, כולל לבוש ארוך. בשלב זה אין צורך בכדורים נגד מלריה. בנוסף: התפרצות כולרה בקובה

מאת: מערכת zap doctors

על הנוסעים ליוון לנקוט אמצעי זהירות מפני עקיצות יתושים, כך בהמשך להודעת משרד הבריאות המתפרסמת היום (א'). בנוסף, מתפרסמות הנחיות מיוחדות למטיילים בקובה.

לפי ההודעה, ביוון בזמן האחרון התקבלו מספר דיווחים על מקרי תחלואה המועברת על ידי יתושים, כגון מלריה וקדחת מערב הנילוס. נוכח זאת מומלץ ללבוש בגדים ארוכים ולהשתמש בחומרים דוחי יתושים על חלקי הגוף שאינם מכוסים. בשלב זה, מבהירים במשרד הבריאות, לא מומלץ לנקוט בטיפול מונע למלריה לנוסעים ליוון.

בנוסף, מזהירים במשרד הבריאות מפני התפרצות מחלת הכולירה בקובה, בעיקר בדרום מערב המדינה, במחוז GRANMA, שם התגלו לפחות 170 חולים ומתוכם מתו לפחות 3 בני אדם. זאת למרות העובדה כי קובה נחשבת למדינה שאין בה כולירה ב-150 שנים האחרונות.

המחלה עוברת רק דרך מים מזוהמים או מזון שנחשף למים מזוהמים בביוב. על המטיילים באזור להקפיד על שתיית מים מינרלים או מים רתוחים או מים שעברו חיטוי ולהקפיד על אכילת מזון שהוכן עם מים בטוחים. מומלץ גם לקלף פירות וירקות ולהימנע מאכילת מזון לא מבושל ופירות ים. על מטיילים השוהים בקובה, שהחלו לסבול משלשולים, לפנות לרופא.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת מטיילים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום