מחלות נפש בהורים ואוטיזם בילדים

(0)
לדרג

מחקר חדש מצא קשר בין סכיזופרניה והפרעה דו קוטבית בקרב הורים או אחים לעלייה בסיכון להפרעות הספקטרום האוטיסטי בילדים. העלייה בסיכון - עד פי 12

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מחלות נפש כמו סכיזופרניה או הפרעה דו קוטבית (מניה דפרסיה) בהורים או אחים כרוכות בסיכון מוגבר לאוטיזם בקרב הילדים. כך לפי מאמר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת Archives of General Psychiatry.

מתוצאות המחקר עולה כי נוכחות סכיזופרניה בהורים או באחים מלווה בעלייה של פי 2.5-12 בסיכון להפרעות מהספקטרום האוטיסטי. קשר דומה תואר בין הפרעה דו-קוטבית לאוטיזם, אך בהיקף קטן יותר.

במחקר הנוכחי בחנו החוקרים את ההיסטוריה של הפרעות פסיכיאטריות בקרובי משפחה בדרגה ראשונה של חולים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם בשלושה מאגרים: מאגר ארצי בשוודיה, מאגר של מחוז שטוקהולם בלבד ומאגר בישראל. הממצאים היו ברורים: נוכחות סכיזופרניה או הפרעה דו-קוטבית בקרובי משפחה מדרגה ראשונה היא גורם סיכון משמעותי ועקבי להפרעות מהספקטרום של אוטיזם בשלושת המדגמים.

במדגם השוודי נוכחות סכיזופרניה בהורים לוותה בעלייה של כמעט פי שלושה בילדים, ובמדגם משטוקהולם התוצאות היו דומות. נוכחות סכיזופרניה באחים לוותה גם היא בסיכון מוגבר להפרעות מהספקטרום של האוטיזם במדגם השוודי (עלייה של פי 2.6) ובמדגם הישראלי נרשמה עלייה של פי 12.

החוקרים כותבים כי מממצאי המחקר עולה כי להפרעות מהספקטרום של אוטיזם, סכיזופרניה והפרעה דו-קוטבית גורמי סיכון משותפים. בנוסף, ממצאי המחקר מאשרים ממצאים של מחקר קודם מדנמרק שהעלו את האפשרות לגורם משותף להפרעות. הם קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

אוטיזם - תמיכה
בריאות הנפש

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום