חתום בנשיקה: מילוי שפתיים

(0)
לדרג

עיבוי ומילוי שפתיים הוא טיפול אסתטי נפוץ ומבוקש. למרות שמדובר בפעולה קצרה וקלה יחסית, חשוב לבחור בקפידה את המטפל ולוודא שנעשה שימוש בחומרים איכותיים

מאת: מערכת zap doctors

אחד הטרנדים המובילים בתחום הטיפולים האסתטיים הוא עיבוי ומילוי שפתיים. נערות ונשים בכל הגילים נוהרות למכוני האסתטיקה כדי לשוות לשפתיהן מראה חושני על ידי הזרקת חומרי מילוי שונים. "למבנה השפתיים חשיבות עליונה במראה הפנים כולו", אומרת רופאת העור ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואה אסתטית. "שפתיים מלאות הן סמל ליופי וחושניות כבר במשך דורות רבים. מספיק להסתכל על כוכבות הוליווד מראשית ימי הקולנוע ועד לימינו כמעט לכולן יש שפתיים עבות, ולכן לא פלא שעיבוי שפתיים היא טכניקה אסתטית מבוקשת ופופולרית".

פעולת מילוי ועיבוי השפתיים היא יחסית פשוטה, מהירה וקלה. אך עם זאת, אומרת ד"ר אקרמן, כדי להימנע מסיבוכים ומתוצאות גרועות כגון כמו נפיחות יתר עיוותים וזיהומים, יש להקפיד על ביצוע הפעולה בתנאים אופטימליים. "בראש ובראשונה יש לבחור במכון אסתטיקה מורשה ומכובד ובמישהו בעל ניסיון והכשרה שיבצע את הפעולה", היא אומרת. "המטרה היא לשוות לשפתיים מראה מלא וחושני, אך עם זאת לא מלא מדי, וחשוב שהתוצאה תהיה יפה וטבעית. לשם כך יש גם להשתמש בחומרי מילוי איכותיים וטובים.

"בעיניי, החומר הבטוח ביותר להזרקה לשפתיים הוא חומצה היאלורונית, כאשר ישנן חברות רבות המייצרות אותו. אפשרות נוספת, שלדעתי איננה מומלצת כלל, היא הזרקת סיליקון. סיליקון עלול לגרום לעיוותים בשפה עקב נדידת החומר ופעילות של מערכת החיסון כנגדו, ומכיוון שהחומר נשאר בגוף לתמיד - הבעיה מאוד קשה לטיפול במידה שהיא אכן מתרחשת.

מילוי ועיבוי שפתיים
מילוי ועיבוי שפתיים

עניין של טכניקה

טכניקות ההזרקה לשפתיים ולאזור השפתיים הולכות ומשתכללות ומשתפרות כל הזמן, וככל שהמכשור מתקדם ושהמטפלים צוברים ניסיון, הפעולה הופכת קלה יותר ותופעות הלוואי שלה הולכות ופוחתות. תופעות הלוואי כוללות נפיחות באזור השפתיים, מעט חוסר נוחות ובמקרים נדירים, מיד לאחר ההזרקה, עלולים להופיע על השפתיים בנקודות חדירת המחט, סימנים הדומים לשטפי דם זעירים.

ד"ר אקרמן מדגישה כי הנפיחות היא תוצאת הלוואי המשמעותית ביותר של התהליך. "אזור השפתיים נפוח מאוד למשך יומיים, וחולפים עד כשבועיים עד שהשפתיים מקבלות את צורתן הסופית", היא אומרת. "על מנת להימנע מנפיחות רבה מדי עדיף להזריק מעט ואז להוסיף חומר לפי הצורך, וכדאי לבצע את הפעולה בשלבים ולאחר מכן לקרר את האיזור בעדינות באמצעות קרחון, תוך שנמנעים מלחיצות".

קיימות, כאמור, כמה טכניקות של הזרקה, ולדברי ד"ר אקרמן יש לבחור בשיטה האידיאלית בהתאם למטרה הסופית. "במידה שרוצים להדגיש רק את קו השפה, שזו פעולה אסתטית שמתאימה על פי רוב לנשים מבוגרות, מומלץ להשתמש בטכניקה המכונה 'קנולה' וכוללת דקירה אחת בלבד", היא מסבירה. "התוצאה איננה עיבוי השפתיים אלא הדגשת קו השפה והעלמת קמטוטים סמוכים, מה שפותר את המצב נפוץ שבו האודם 'נשפך' לאותם הקמטוטים. אם רוצים עיבוי יש למלא את השפה עצמה, כאשר לרוב יוזרק חומר המילוי לשפה העליונה. למטרה זו נחוצה הזרקה מתוך השפה עצמה לכל אורכה. אני אישית מעדיפה לשם כך להשתמש בשיטה חדשנית המכונה 'INSIDE OUT', שבה מעבים את השפה על ידי דקירת החלק שמעליה".

עניין של טעם

אם בעבר טיפולים אסתטיים היו לרוב נחלתן של נשים מבוגרות או מזדקנות, כיום גם נערות צעירות לעתים אפילו בתחילת גיל ההתבגרות פונות לחפש בטיפולים הללו תשובות לאי שביעות רצונן מהופעתן. ככלל, בישראל אין הגבלה של גיל לעיבוי שפתיים, ועקרונית ניתן לבצעה בכל גיל. "אני חושבת שזו אחריות של המטפל לא להיכנע לתכתיבים חיצוניים. אישית, לא הייתי מעבה שפתיים של נערות לפני גיל 16-17, ובגילאים אלה כמובן שלא תתבצע פעולה ללא נוכחות ההורים ואישורם. יחד עם זאת, יש נערות שנולדו עם שפתיים מעוותות שניתן לשפר את המראה שלהן, ובמקרים אלה אני מתנהלת אחרת לחלוטין".

אחריות המטפל היא לא רק בעניין הגיל, אלא גם בעניין התוצאה - מה קורה אם מטופלת דורשת שפתיים נפוחות באופן לא פרופורציונלי, לא הגיוני ולא מחמיא? או שיש לה ציפיות לא ריאליות מהטיפול? "שפתיים זה עניין של טעם אישי וכל אחד רוצה משהו אחר, ולכן אני מקפידה מאוד על שיחת הסבר והכנה ראויה של המטופלים", אומרת ד"ר אקרמן. "תיאום הציפיות טרם הפרוצדורה חייב להיות כמה שיותר מדויק. ראשית, אבהיר למטופלת מהי התוצאה המתאימה לה, בהתחשב בגילה, במבנה הפנים ובמבנה השפתיים הבסיסי שלה, ואנסה להבין יחד איתה מהו המראה המתאים והאפשרי שניתן להשיג. אבהיר לה מפורשות כי התהליך מסייע לעיבוי השפתיים אך אין אנו מסוגלים להפוך לגמרי מבנה בסיסי של שפה. לא כל שפה יכולה להשתנות בדיוק לצורה שרוצים - יש דברים לניתן ליישם בעזרת הזרקות ויש דברים לא ריאליים, וחשוב להבין זאת. בנוסף, אם ישנה מטופלת שרוצה שפתיים נפוחות מדי ואני חושבת שזה לא יהיה יפה לה ולא יתאים לה, אני אגיד לה את דעתי באופן מפורש. עם זאת, מאחר וההסתכלות על השפתיים היא עניין מאוד סובייקטיבי, אני אקבל את טעמה של המטופלת שרוצה מראה מאוד מאוד עבה, ואם מבחינה רפואית אין לכך מניעה, איענה לבקשתה לאחר הסבר על ההשלכות הנלוות לכך.

בואו לדבר על זה עם ד"ר להבית אקרמן בפורום טיפול בקמטים ועיבוי שפתיים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום