לידה: בדיקות צוואר הרחם וזיהום

(0)
לדרג

מחקר חדש מגלה כי אין קשר בין מספר בדיקות צוואר הרחם במהלך הלידה לבין הסיכון לעליית חום או לזיהום אצל האם. ייתכן שמשך הלידה הוא הגורם

מאת: ד"ר עמית עקירוב

בדיקות חוזרות ונשנות של צוואר הרחם במהלך לידה פעילה אינן מעלות את הסיכון לזיהום אצל האם. כך לפי מאמר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת Obstetrics & Gynecology.

המחקר כלל נתונים שנאספו במהלך ארבע שנים, וכלל לידות של עוברים יחידים שהגיעו לשלב השני של הלידה. החוקרים זיהו נשים שפיתחו חום (סימן לזיהום) במהלך הלידה והשוו אותן אל מול נשים שנותרו ללא חום עד שש שעות לאחר הלידה. מבין 2,395 נשים שהיו ללא חום כשנכנסו לחדר הלידה, 174 (7.2%) פיתחו חום במהלך הלידה. הנשים נבדקו בין פעם אחת ל-14 פעמים, אך לא זוהה קשר מובהק בין העלייה במספר בדיקות צוואר הרחם לסיכון לחום. גם ב-505 הנשים שעברו יותר משבע בדיקות במהלך הלידה, לא זוהתה עלייה מובהקת סטטיסטית בסיכון לחום בהשוואה למי שנבדקו פעם אחת עד שלוש.

לדברי החוקרים, מספר מחקרים בעבר הציעו כי בדיקות של צוואר הרחם עלולות להעלות את הסיכון לחום אצל היולדת, אך הם לא לקחו בחשבון את זמן הלידה. כאשר מתייחסים למשך הלידה, אין עלייה נמדדת בסיכון עם בדיקות חוזרות, לכן ככל הנראה מדובר באורך הלידה ולא בבדיקות עצמן, שהוביל לעלייה בסיכון לחום. החוקרים מסכמים וכותבים כי מהנתונים עולה כי בדיקות של צוואר הרחם אינן אחראיות לעלייה בסיכון להופעת חום או לזיהום אצל היולדת.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום