בין דום נשימה בשינה לדיכאון

(0)
לדרג

חולים בני 50 בממוצע, שקיבלו טיפול נגד דום נשימתי בשינה דיווחו על הקלה רבה גם בתסמיני דיכאון. תוצאות טובות יותר נצפו בקרב נשואים

מאת: מערכת zap doctors

טיפול בדום נשימה חסימתי בשינה מביא להקלה בתסמיני דיכאון, כך לפי מחקר שהוצג לאחרונה בכנס השנתי מטעם Associated Professional Sleep Societies.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הקשר בין דום נשימה בשינה לתסמיני דיכאון מוכר היטב, אך למרות זאת ישנם דיווחים סותרים באשר לתועלת הטיפול להקלה על תסמינים אלו. מהמחקר החדש עולה כי חל שיפור בתסמיני דיכאון לאחר טיפול מסוג PAP בחולים עם דום נשימה חסימתי בשינה.

במחקר השתתפו 779 חולים עם דום נשימה חסימתי בשינה, בני 52.9 בממוצע. החוקרים התבססו על שאלון מקצועי להערכת השינוי בתסמיני דיכאון לאחר הטיפול בדום נשימה חסימתי בשינה. מרבית החולים הגיבו לטיפול. החוקרים מדווחים כי בחולים שהגיבו לטיפול תועדה ירידה משמעותית בתסמיני דיכאון, שהייתה גדולה יותר מהירידה שתוארה בקבוצת החולים ללא היענות לטיפול.

השיפור במדדים נותר משמעותי גם לאחר שנלקחו בחשבון גורמים שונים, דוגמת אבחונים קודמים של דיכאון או נטילת טיפול בנוגדי-דיכאון. השיפור הגדול ביותר תואר בחולים ישנוניים עם היענות לטיפול, אך גם בחולים ללא היענות לטיפול חל שיפור מסוים. באופן מפתיע, בחולים נשואים נרשמה ירידה גדולה יותר במדדים להערכת דיכאון, בהשוואה לרווקים או לגרושים.

בואו לדבר על זה בפורום נחירות ודום נשימה בשינה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום