תוספי תזונה בהתאמה אישית

(5)
לדרג

כדי שתוספי תזונה יביאו תועלת ולא יגרמו נזק, חשוב מאוד להתאים אותם למצב הגופני ולצורכי הגוף. פיתוח מהפכני מאפשר הכנת קפסולות בהתאמה אישית, שמיוצרות לאחר בדיקה מקיפה. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

חשיבותם של תוספי תזונה והתרומה שלהם לשיפור המצב הגופני ולאיזון משק הוויטמינים והמינרלים בגוף הפכה אותם למוצר צריכה פופולרי, שסביבו התפתחה תעשייה משגשגת. אולם רבים מצרכני תוספי התזונה לא מודעים לכך שצריכה לא מבוקרת שלהם עלולה להזיק במקום להועיל, ושיש לקחת אותם בהתאם לצרכים הספציפיים של הגוף.

איזון תזונתי שמשלימים אותו בעזרת תוספי תזונה חייב להיבנות על חישוב חוסרים תזונתיים אמיתי ומדויק, תוך התמקדות בזמינות הביולוגית של המטופל, שהיא יכולת ספיגת התוספים, וכן תוך הבנת ההשפעה בנטילת התוספים ביחד, האינטראקציה בינם לבין תרופות שנוטלים על בסיס קבוע, בעיות פיסיולוגיות ועוד. פיתוח חדש של החברה הישראלית Prana Essentials נועד לתת מענה לצורך זה, ובמסגרתו החלה החברה להציע בימים אלה תוספי תזונה מותאמים אישית.

הפתרון החדשני, שפותח בסיועם של חוקרים ומדענים בכירים בתחום התזונה, מורכב משני שלבים. בשלב הראשון נעזרים ב"מערכת מומחה" ראשונה מסוגה בעולם - מתבצע תשאול תזונתי מקיף ונערכת סקירה של המצב הרפואי הכוללת אורח חיים, גיל, משקל, בעיות רפואיות, היסטוריה משפחתית, אינטרקאציה עם תרופות ותוספים אחרים ואף בדיקות דם. בסוף התהליך נבנה פרופיל קליני מדויק, שעל בסיסו נקבע האם הגוף צריך בכלל תוספי תזונה, ואם כן - מהו הרכב התוספים היעיל ביותר.

בשלב השני, שלב הייצור, יוצקת מערכת ייחודית את ההרכב המדויק שנקבע אל תוך קפסולות אישיות, ואלה נשלחות היישר לבית הצרכן. כיום מבצעת החברה התאמה אישית של ויטמינים ומינרלים והיא מסוגלת להתאים מינונים אישיים עבור תוספים ייעודים שאותם פיתחה. בחודשים הקרובים היא עתידה להשיק מערכת נוספת, שתוכל לבצע התאמה אישית גם בתחום הפרוביוטיקה, תוספים לספורט, סוכרת ועוד.

ליווי אישי של דיאטנית

"מחקרים רבים מצביעים על כך שצריכה של ויטמינים, מינרלים ותוספי תזונה בחסר או ביתר היא בלתי יעילה ולעיתים אף כרוכה בסיכונים מיותרים", אומרת פרופ' בטי שוורץ, ראש צוות היועצים של החברה שניהלה בעבר את בית הספר למדעי התזונה של האוניברסיטה העברית. "מהסיכונים הללו ניתן להימנע בעזרת תהליך של התאמה אישית.

"לכל התוספים שנבחרו על ידי החברה יש גיבוי מחקרי רחב המגובה על ידי המלצות של ארגונים מובילים בעולם דוגמת המרכז הלאומי לבריאות בארצות הברית, מכון הלב הארצי באוסטרליה, המרכז הלאומי לתזונה בארה"ב, אוניברסיטת הרווארד וגם משרד הבריאות בישראל".

את תהליך האבחון החברה מציעה ללא תשלום וללא התחייבות, כחלק מהשירות הטלפוני של תזונאיות החברה או כחלק מפגישת ייעוץ בתשלום עם תזונאית. בכל מקרה, החברה מעניקה ליווי אישי וצמוד של דיאטנית קלינית בשלב ההתאמה, ולאחר מכן מעקב ובקרה כל שלושה חודשים שניתנים כחלק מהשירות.

בואו לדבר על זה בפורום תוספי תזונה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום