אלטרוקסין: הרוקחות הושעו

(0)
לדרג

משרד הבריאות מיישם את מסקנות ועדת הבדיקה בפרשת שינוי נוסחת התרופה; בין הצעדים, השעייה זמנית לבעלי תפקידים ומתן האפשרות לדווח על תופעות לוואי ברשת

מאת: מערכת zap doctors

בעקבות הסערה שעורר בשנה שעברה השינוי בנוסחת התרופה אלטרוקסין לטיפול בתת-פעילות של בלוטת התריס, מתחיל משרד הבריאות ליישם את מסקנותיה של ועדת הבדיקה בעניין.

לפי ההודעה שמפרסם המשרד השבוע, שתי הרוקחות האחראיות בחברת GSK ישראל ובחברת פריגו (בעלת הרישום בארץ), הושעו מתפקידן באופן זמני. בנוסף, לאחר ביקור של משלחת משרד הבריאות במפעל הייצור של התרופה בגרמניה, התבקשה היצרנית לחזור על מבחנים מסוימים של התכשיר.

בתוך כך פנה מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, לרשויות האחראיות על מעקב תרופתי ותופעות לוואי מתרופות ומתכשירים בבריטניה, אוסטרליה, ניו-זילנד וקנדה, בהצעה לחתום על הסכמי שיתוף מידע לגבי תופעות לוואי חריגות, או תרופות שהורדו מהמדף (הסכם כזה נחתם בעבר מול ה-FDA האמריקאי). בימים אלה מתבצע ההליך מול רשויות הבריאות בבריטניה ובניו-זילנד שנענו בחיוב להצעה.

דווחו על תופעות הלוואי און-ליין

בנוסף, במטרה להקל את הדיווח על תופעות הלוואי של התרופות, נפתחה לציבור הרחב האופציה לדווח עליהן באינטנרט. כמו כן נעשה מאמץ להנגיש את המידע לציבור ולספק מידע על החמרות ואזהרות לגבי תרופות.

עוד בעקבות המלצות הוועדה, משרד הבריאות מתקן את תקנות הרוקחים, ומקים יחידה למעקב תרופתי, שתפקידה לאסוף מידע אודות גילוי תופעות לוואי מתרופות ומתכשירים. כמו כן גובשו נהלים לגבי מעורבות משרד הבריאות באספקת תרופה חלופית בעת משבר, דוגמת המשבר האחרון.

בואו לדבר על זה בפורום גידולי בלוטת המגן ויותרת המגן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום