חכם בשמש: קרם דה לה קרם

(0)
לדרג

חשיפה לא מבוקרת לקרינת השמש גורמת לעור נזקים חמורים, הן מיידיים והן מצטברים. שימוש נכון במסנני קרינה עוזר לצמצם את הפגיעה ולמזער את הנזק. חכמים בשמש, מדריך לימים החמים

מאת: חאתם עמשה

להלן עשרה טיפים שיעזרו לכם להגן על עורכם מפני נזקי השמש:

1. מתי למרוח. את קרם ההגנה יש למרוח חצי שעה לפני חשיפה לשמש, שזה בערך הזמן שלוקח לקרם להתחיל לפעול. מריחת קרם ההגנה על שפת הים היא טעות, ובעצם הגוף חשוף ללא הגנה במשך חצי שעה.

2. תדירות המריחה. ישנם לא מעט פקטורים שיכולים להשפיע על תדירות המריחה, ביניהם סוג העור, שעות החשיפה ומשך השהייה הרציפה במים. לכן, ועל מנת לקבוע כלל אחד פשוט וברור ולא להסתבך עם חישובים מיותרים של מספרי SPF, מומלץ להשתמש בקרם עם מקדם הגנה גבוה (SPF 50) בתדירות של כל שעתיים.

3. כמה מורחים. חשוב למרוח שכבה עבה על כל חלקי הגוף החשופים. את הפנים יש למרוח בנדיבות במיוחד.

4. מאיזה גיל מורחים. רוב מסנני הקרינה המיועדים לילדים מומלצים מגיל חצי שנה. הוראה זה נובעת מהסיבה שקרמים אלה לא נבדקו על ילדים בני פחות מחצי שנה.

5. עמידות במים. ישנם מסנני קרינה ייחודיים העמידים גם במים, אך יש לקחת בחשבון שהם מגינים במשך לא יותר מ-20 דקות ברצף .

6. מידת ההגנה. לא משנה כמה תקפידו להימרח, תמיד ישנו אחוז מסוים של קרינה שחודר את הקרם. אחוז זה עולה בין השעות 10:00 ל-16:00, השעות הלא מומלצות לחשיפה לשמש .

7. להתגונן גם בצל. גם בצל ישנן קרני שמש שמסתננות וגורמות לנזקים. אמנם לא מדובר באותה עוצמה, אך הסכנה קיימת.

8. קוד לבוש. יש להקפיד על חבישת כובע. אם רוכשים בגד ים מסנן קרינה עדיף בצבעים בהירים. רצוי לזכור שבגדי הים יעילים פחות בסינון הקרינה כאשר הם רטובים.

9. לא להאמין לשמועות. ישנן לא מעט שמועות על כך שמסנני קרינה יכולים לגרום למחלות עור. שמועות אלה לא מבוססות על שום מחקר רפואי, ויש לזכור שכל הקרמים מאושרים על ידי ה-FDA (מינהל התרופות והמזון האמריקאי), שהוא הסמכות המקצועית ביותר בתחום הרגולציה.

10. מה עם ויטמין D? המודעות לחשיבות של ויטמין D לגופנו גברה לאחרונה, ועמה התגבר החשש שקרם ההגנה מונע את ייצורו המושפע מקרני השמש. כדאי לציין שעד היום אין מחקרים שהצליחו להוכיח את הטענה הזאת, וכן לגוף נדרשת חשיפה מאוד קצרה וקטנה לקרני שמש למלא את מאגרי הוויטמין D.

חאתם עמשה הוא רוקח ומנהל תחום בית מרקחת וטבע ברשת ניו-פארם.

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום