הצעת חוק: סודיות רפואית בעבודה

(0)
לדרג

הלשכה לאתיקה של ההסתדרות הרפואית תומכת בהצעת החוק להגבלת הדרישה לוויתור על סודיות רפואית מדורש עבודה. לפי ההצעה, דרישת אישור תיחשב לאפליה

מאת: מערכת zap doctors

ההסתדרות הרפואית (הר"י) מביעה תמיכה בהצעת החוק לחוק לשוויון הזדמנויות בעבודה - הגבלת הדרישה לויתור על סודיות רפואית מדורש עבודה, שתעלה היום (א') לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה. כך לפי מכתב ששלח יו"ר הלשכה, פרופ' אבינועם רכס, לשר המשפטים פרופ' יעקב נאמן ולחברי ועדת השרים.

הצעת החוק, של חברי הכנסת דב חנין (חד"ש) ויריב לוין (ליכוד), מבקשת לקבוע שאסור לבקש ממועמד לעבודה אישור רפואי, ושדרישה כזו תיחשב לאפליה פסולה בקבלה לעבודה. יחד עם זאת, מציעים כי במקרים מסוימים, שבהם קיים צורך אמיתי באישור רפואי, הבקשה תעבור לרופא תעסוקתי שיודיע למעסיק רק אם יש או אין אישור להעסיק את המועמד, בלי לחשוף פרטים אישיים על מצבו הרפואי.

במכתבו מציין פרופ' רכס כי הלשכה לאתיקה דנה מספר פעמים בפניות שהגיעו אליה בנוגע לדרישת מעבידים לחתום על כתבי ויתור סודיות רפואית גורפים, דבר הגורם לפגיעה קשה בסודיות רפואית של מטופלים. "פרטיות המטופל וסודיות רפואית, הן מאבני היסוד של יחסי רופא-מטופל המאפשרים מתן טיפול איכותי ומיטבי", ציין. "האילוץ שבו נתונים מועמדים לעבודה לחתום על חשיפת מצבם הרפואי מול המעביד, מציב אותם במצב קשה ולא מוצדק ברבים מן המקרים".

הצעת החוק הנוכחית תבטיח כי הזכות לפרטיות ולסודיות רפואית תהיה מוגנת ולא תינזק באופן שאינו מידתי ואינו הולם את כללי האתיקה ואת רוח החוק.

בואו לדבר על זה בפורום זכויות רפואיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום