מה לקרחת ולסרטן הערמונית?

(0)
לדרג

במחקר חדש נמצא קשר בין התקרחות לסיכון לסרטן הערמונית. הסיכון היה כפול בגברים בעלי קרחת בחלק הקדמי של הראש, וגבוה פי 3 אצל בעלי קרחת בקודקוד

מאת: מערכת zap doctors

קירחים מכאן ומכאן? דפוס התקרחות של גברים עלול להוות גורם סיכון לסרטן הערמונית, כך עולה ממחקר חדש שהוצג לאחרונה בכנס השנתי מטעם איגוד האורולוגיה האמריקאי.

מדגם המחקר כלל קרוב ל-200 גברים בגילאי 59-70 שנים, שהופנו לביופסיה של הערמונית. גילאי המשתתפים נעו סביב 64 ודפוס ההתקרחות הגבר נקבע על-פי סולם של 0-4, לפי מידת אובדן השיער.

מניתוח הנתונים עולה קשר ברור בין דפוס ההתקרחות לסרטן הערמונית, קשר שנותר על כנו גם לאחר שהחוקרים לקחו בחשבון גורמים שונים היכולים להשפיע על התפתחות המחלה הממארת.

החוקרים מוסיפים כי דפוס התקרחות חמור יותר היה קשור באופן בולט עם ממצאי סרטן ערמונית בתשובות ביופסיה. הסיכון לסרטן ערמונית היה כפול בגברים בעלי קרחת בחלק הקדמי של הראש; בקרב מי שסבלו מאובדן שיער חמור בקודקוד הראש תועד סיכון גבוה כמעט פי שלושה לממאירות של הערמונית.

החוקרים אמנם מזהירים כי יש לאשר את הממצאים במחקרים נוספים, אך אם הם נכונים, ייתכן כי גברים קירחים, בעיקר בגיל צעיר, כלומר בשנות העשרים או השלושים לחייהם, מצויים בסיכון מוגבר להתפתחות סרטן הערמונית ולכן נדרשות בדיקות סקר תדירות ומוקדמות יותר. הסף לביופסיה בגברים אלו צריך ככל הנראה להיות גבוה יותר בהשוואה לגברים שאינם קירחים.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות הערמונית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום