ברית מילה: מציצת דם והרפס

(14)
לדרג

מנהג מציצת הדם אחרי הברית מעמיד את הרך הנולד בסיכון גבוה פי 3.4 להידבקות יחסית לסיכון באוכלוסייה. ההדבקה אמנם נדירה אך עלולה להסתיים במות התינוק

מאת: מערכת zap doctors

מילה מסוכנת. מנהג מציצת הדם לאחר ברית המילה כרוך בעלייה של פי 3.4 בסיכון להדבקת היילוד בנגיף הרפס מסוג HSV-1. כך לפי מאמר שפורסם לאחרונה בכתב העת Morbidity and Mortality Weekly Report.

החוקרים מסבירים כי ברית המילה מבוצעת לרוב באמצעים סטריליים, אך חלק קטן מהרבנים והמוהלים בוחרים מוצצים באופן ישיר את הדם מאזור החתך. פעולה זו עלולה להוביל להדבקת התינוק בנגיף HSV-1.

יותר מ-50% מהמבוגרים הם נשאים של נגיף HSV-1, ולעתים קרובות הם עצמם לא סובלים מהתסמינים, אך עדיין עלולים להדביק אחרים. תינוקות רכים שנחשפים לנגיף עלולים לפתח זיהום חמור, העלול להוביל לתמותה או מוגבלות קבועה מאחר שמערכת החיסון שלהם אינה בשלה כדי להתמודד עם הנגיף. יתרה מזאת, בצורה כזו הילד נושא את המחלה כל חייו ויכול להדביק אחרים.

בניו יורק למשל התקבלו בעשור האחרון 11 דיווחים על הדבקת יילודים בנגיף. כל המקרים אירעו לאחר ביצוע ברית מילה מחוץ לבתי החולים, בעקבות מנהג מציצת הדם. עשרה תינוקות נדרשו להתאשפז; לפחות שניים אובחנו עם נזק מוחי. מספר תינוקות פיתחו נגעים בעור, בעיניים ובפה. החוקרים דיווחו כי חלק מהורים לא היו מודעים כלל לאפשרות כי תבוצע מציצת דם במסגרת טקס ברית המילה.

בסך הכל זיהו החוקרים יותר מ-20,000 פעוטות שייתכן שעברו מציצת דם במהלך טקס ברית מילה בין אפריל 2006 לדצמבר 2011, שיעור המקביל לסיכון לזיהום בנגיף של 24.4 ל-100,000 מקרים, שיעור גבוה פי 3.4 מהקיים באוכלוסייה הכללית.

בניסיון להגן על התינוקות, הורו רשויות הבריאות בניו יורק לכל בתי החולים להפיץ עלון מידע מיוחד כדי להזהיר את ההורים מפני המנהג ולייעץ להם לשאול את המוהל אם בכוונתו לבצע מציצת דם בזמן הברית. כמצוין בעלון, אין כל הוכחה כי שימוש מצד המוהל במי פה המכילים אלכוהול או תרופות אנטי ויראליות מפחית את הסיכון להדבקה בנגיף או בזיהומים אחרים.

בואו לדבר על זה בפורום ברית מילה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום