סוכרת: הלבלב המלאכותי עולה שלב

(0)
לדרג

לראשונה בעולם בבי"ח שניידר: ניסוי פרויקט הלבלב המלאכותי, הנועד לתת פתרון ממשי לחולים בסוכרת, עלה מדרגה והתקיים בהצלחה בבתי הילדים המטופלים

מאת: מערכת zap doctors

לראשונה בעולם הושלם בהצלחה ניסוי הלבלב המלאכותי במרכז שניידר לרפואת ילדים. הניסוי התקיים שלא כבעבר במסגרת חיי היומיום של הילדים המטופלים, תוך שימוש במערכת אוטומטית האחראית להזרקת האינסולין במהלך הלילה.

בזמן שהילדים ישנו בבתיהם, שהו צוות המהנדסים ואנשי הצוות הרפואי מהמכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת בחדר בקרה בבית החולים, ומשם שלטו בניסוי ועקבו אחר רמת איזון הסוכר בדם של הילדים.

מדובר בהתקדמות משמעותית בפרויקט פיתוח הלבלב המלאכותי. לפני כ-9 חודשים התקיים הניסוי בהצלחה במסגרת מחנה לילדים החולים בסוכרת, במהלכו שהו 18 בני נוער במשך שלושה ימים במלון בקיבוץ. בלילה הראשון במחנה חוברו 9 ילדים למערכת הפרויקט ובכך נמנעו מעיסוק בשעות הלילה באיזון רמות הסוכר. בלילה השני חוברו 8 ילדים נוספים למערכת הפרויקט. בהמשך התקיימו ניסויים דומים בסלובניה וגרמניה. מיד לאחר ניסוי זה החל צוות המכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת בשניידר להתכונן לשלב הבא של הניסוי שילוב המערכת בחייו הרגילים של הילד.

ה"לבלב המלאכותי" שפותח ב"שניידר" כולל חיישן שמוחדר לרקמה התת-עורית ומנטר את רמת הסוכר, ומשאבה המשחררת אינסולין. החיישן והמשאבה מחוברים למחשב המעבד את המידע ומגדיר את כמות האינסולין שיש לשחרר לגוף, על מנת לשמור את רמות הסוכר של החולה מאוזנות בתחום הנורמה. הפיתוח "סוגר את הלולאה" בין החיישן למשאבה ומשחרר את המטופל מהטרחה היומיומית של הטיפול בסוכרת, מפחית חשש ממצבי היפוגליקמיה (מיעוט סוכר בדם) בעת שינה וצפוי לשפר משמעותית את איכות החיים של מטופלי הסוכרת.

את הפרויקט מובילים מומחים ישראלים, בראשם פרופ' משה פיליפ, מנהל המכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת במרכז שניידר לרפואת ילדים, וכן צוותים מגרמניה וסלובניה. לדברי פרופ' פיליפ, "הפרויקט הזה נושא בשורה עבור חולי הסוכרת המטופלים באינסולין ובני משפחותיהם ומאפשר שחרור מעיסוק תמידי במדידת רמות הסוכר והזרקות האינסולין. 'הלבלב' ישמור עליהם מאוזנים לאורך זמן, דבר המצמצם משמעותית את הסיכוי לסיבוכים של המחלה".

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת - תמיכה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום