"שוק שחור למכשירי MRI בארץ"

(0)
לדרג

בטקס חניכת מכשיר חדש בבי"ח "סורוקה", אמר סגן שר הבריאות יעקב ליצמן כי מכשירים רבים בישראל לא מדווחים למשרד הבריאות. "נכשיר את כולם", הבטיח

מאת: מערכת zap doctors

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הודיע אתמול (ב') כי קיים "שוק שחור" של מכשירי דימות מסוג MRI, וכי בבתי חולים מסוימים יש אפילו 4-5 מכשירים לא מדווחים.

את הדברים אמר בטקס חניכת מכשיר חדש במרכז הרפואי "סורוקה", שם גם הבטיח כי משרדו יאפשר לכל מוסד רפואי שיבקש זאת להביא מכשיר MRI. "אנחנו עומדים להכשיר את כולם. מי שלא יצהיר תוך פרק זמן סביר על המכשירים, יחויב בקנס, אך בסופו של דבר כל המכשירים יאושרו".

המכשיר שנחנך ב"סורוקה" הוא מהמתקדמים בארץ, מכשיר מדגם INGENIA T3 של חברת "פיליפס", שעלותו נאמדת בכשלושה מיליון דולר. מדובר במיזם משותף לחוקרים ולרופאים מהמרכז לחקר המוח באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. נשיאת האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי, ציינה בטקס כי המכשיר הוא בבחינת חלום שהתגשם. "המכשיר יאפשר לחוקרים מבט חיוני אל תוך המוח, יתרום לקידום הרפואה ולשיפור הטיפול בתושבי הנגב", אמרה.

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ, ציין כי על אף ההשקעה הגדולה בתחום שירותי הבריאות בבאר שבע בשנים האחרונות, יש להעניק תמריצים נוספים על מנת להדביק את הפערים "האדירים", לדבריו, יחסית לגוש דן. מנכ"ל שרותי בריאות כללית, אלי דפס, ציין בתגובה, כי אין כיום פערים בין הרפואה בבאר שבע לבין מרכז הארץ. לדבריו, בעשור האחרון הושקעו במרכז הרפואי סורוקה 1 מיליארד שקל, "יותר מאשר בכל בית חולים אחר בארץ".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום