לראשונה: תרומת ביציות בישראל

(0)
לדרג

במרכז הרפואי "הלל יפה" בוצעה אתמול התרומה הראשונה בישראל. התורמת הגיעה להחלטה בעקבות דיון בפורום באינטרנט, במטרה לעזור לזוגות חשוכי ילדים

מאת: מערכת zap doctors

בעקבות אישור "חוק תרומת הביציות", יצאה לפועל תרומת הביציות הראשונה בישראל. ההליך המורכב הושלם אתמול (ד') ביחידה להפריה חוץ גופית של המרכז הרפואי הלל יפה. התורמת הסבירה כי עשתה את הצעד כדי לעזור לזוגות שמתקשים להביא ילדים לעולם.

ד"ר אדריאן אלנבוגן, מנהל היחידה להפריה חוץ גופית במרכז, סיפר כי התורמת פנתה אליו לאחר שענה על שאלות בפורום באינטרנט בנושא חוק הביציות. כשיצר עימה קשר לוודא שאכן ברצונה לבצע התרומה, ציינה האשה כי היא רואה חשיבות רבה בסיוע לנשים ולכן מסכימה להליך המורכב.

במהלך מספר החודשים שלאחר מכן עברה האשה את התהליך הרפואי, על בדיקותיו המרובות, וכאמור, אתמול בוצעה התרומה. לפי החוק, בשל המחויבות לשמור על כל התהליך באנונימיות גמורה, אין ולא מתאפשר כל קשר בין התורמת למי שייהנה מהתרומה, גם אם ירצו בכך, וכן לא ניתן למסור פרטים נוספים על התורמת.

בינתיים, ביחידה להפריה חוץ גופית של המרכז הרפואי הלל יפה הביעו שמחה רבה על התרומה ומקווים שזו רק ההתחלה: "הרשימה של הנשים המבקשות תרומה כיום ארוכה מהרשימה של התורמות הקיימות", אומר ד"ר אלנבוגן. "ברור כי מדובר בתהליך מורכב למדי, אך התוצאה האפשרית סיוע להבאת ילדים לעולם לנשים המבקשות זאת לא תסולא בפז". ביציות התורמת שימשו לשתי נתרמות, שעמדו בכל הקריטריונים ועברו את תהליך ההכנה כמתבקש.

תרומת ביציות: כך זה עובד

החוק המאפשר לישראליות לתרום בישראל ביצית לטובת נשים הנזקקות לתרומה זו התקבל בשנת 2011. משלב זה ואילך התגבש במשרד הבריאות נוהל התרומה. כיום, נשים רווקות בגילאי 18 עד 35 המעוניינות לבצע תרומה יפנו בכתב ויביעו את נכונותן לביצוע ההליך. לאחר בדיקות גופניות והכנה נפשית, תופיע התורמת בפני ועדת אישורים של בית החולים לקבלת אישור סופי לתרומה. מנגד, אשה המבקשת תרומה תפנה ליחידה להפריה חוץ גופית בכתב לשם קבלת תרומת ביציות. עליה להציג מסמך רפואי מרופא נשים מורשה על חוסר יכולתה להרות מביציותיה ולבקש אישור לקבל ביציות.

בסיום כל אלו, עוברות הנתרמת והתורמת תהליך הכנה במקביל. סיום התהליך נעשה עם החזרת העוברים המופרים שנוצרים על ידי הפריית ביציות התורמת עם הזרע של בן זוגה של הנתרמת, כלומר, מתקיים תהליך של הפריה חוץ גופית.

בואו לדבר על זה בפורום תרומת ביציות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום