הלל יפה: צנתור לצלילי המוזיקה

(0)
לדרג

ד"ר אהרון פרימרמן, מנהל יחידת הצנתורים של המרכז הרפואי הלל יפה, משתדל להרגיע את המטופלים בהשמעת מוזיקה או בהקראת שירים. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בשבוע שעבר בקעו מחדר הצנתורים של בית חולים "הלל יפה" צלילי שירתו של הזמר הצרפתי המפורסם זורז' ברסאנס. זה מה שביקש המטופל - ד"ר סרג'יו בלומן, נוירולוג בכיר במחלקה הנוירולוגית, שנדרש לעבור צנתור דחוף.

"מכיוון שבמהלך הצנתור המטופלים ערים ונוכחים בתהליך כולו", מסביר ד"ר אהרון פרימרמן, מנהל יחידת הצנתורים, "גיליתי עם השנים, שעל מנת שכל המדדים החיוניים יהיו אידיאליים, רצוי ליצור מצב שבו המטופלים רגועים ככל הניתן. מסיבה זו, שיחה על נושא שמעניין את החולה או מוזיקת רקע שהוא אוהב, הופכים לכלים כמעט חיוניים במהלך הצנתור".

במקרה של ד"ר בלומן, מספר ד"ר פרימרמן, כבר בוצע לו צנתור בעבר. "במהלך הצנתור ההוא דיברנו על כך שהוא מאוד אוהב את השירים של הזמר הצרפתי, ומכיוון שאני מכיר את שיריו, מצאנו את עצמנו מזמרים כבר אז. בשבוע שעבר הוא הגיע לצנתור דחוף נוסף, ולי כבר היה את הדיסק. הוא הביא לי אותו בפעם הקודמת אחרי הצנתור. הוצאתי את הדיסק, ובמהלך הצנתור האחרון שרנו יחד עם הזמר".

הרגעת מטופלים לפני הליכים רפואיים ידועה כמסייעת להצלחתם, ורופאים רבים משתדלים ליצור אווירה רגועה ובטוחה למטופליהם. לכל רופא יש את "הפטנט" שלו חלק משוחחים עם המטופל, חלק מדברים בקול רגוע, אבל במקרה של ד"ר פרימרמן - מוזיקה ושירה הן "הדבר".

"כבר מצאתי את עצמי מדסקס על סוגיות פילוסופיות ואפילו מדקלם שירים של נתן אלתרמן עם מטופלת", אומר ד"ר פרימרמן בחיוך. "הכי מצחיק, שבסוף הצנתור אותה מטופלת שאלה אותי, כמעט בעצב, 'מה, זהו, כבר נגמר?'".

ומה באשר לבריאותו של ד"ר בלומן? מצבו טוב ובימים הקרובים הוא ישוב לעבודתו במחלקה הנוירולוגית.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה וצנתורים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום