תוספי תזונה בתקופת ההנקה

(0)
לדרג

התקופה שלאחר הלידה מאתגרת את הגוף כמעט כמו ההריון, בעיקר כשמדובר בנשים מיניקות. חשוב לדאוג לתזונה מאוזנת, ובמידת הצורך אף להיעזר בתוספי מזון מתאימים

מאת: מערכת zap doctors

בשעה טובה, הסתיימו להם תשעה חודשי הריון מתישים וארוכים ותינוק או תינוקת חדשה באו לאוויר העולם. אמהות שמחליטות להניק את התינוק מודעות לעובדה כי כל מה שנכנס לגופן משפיע על התפתחות התינוק, אולם בתוך השגרה החדשה והלחוצה הן לא תמיד מצליחות לשמור על תזונה מאוזנת ועשירה מספיק.

"על האם הטרייה להקפיד על תזונה מגוונת ובריאה וכן על שתייה מרובה, במיוחד בתקופת ההנקה", אומרת שני כרמי, רוקחת מוסמכת מרשת "ניו-פארם". "משרד הבריאות ממליץ לכל הנשים לאחר הלידה להמשיך לקחת את תוסף הברזל שנטלו במהלך ההריון למשך שישה שבועות נוספים. לאחר מכן רצוי לבצע בדיקת דם, ואם יימצא שהאם עדיין סובלת מאנמיה, הרופא ידריך אותה לגבי המשך נטילת הברזל. לנשים לאחר לידה שחשות חלשות ולא מצליחות לאכול באופן מגוון מספיק מומלץ לקחת תוספים של ברזל, סידן, ויטמיני B, ויטמין D או מולטיוויטמין המכיל את כל הוויטמינים יחד".

לדברי כרמי, רצוי לרכוש את תוספי התזונה במקומות מסודרים שבהם ניתן להתייעץ עם אנשי מקצוע, ולא להסתמך רק על המלצות של השכנה, הסבתא או מיני "ידענים". "אפשר ורצוי להתייעץ עם הרוקחים והנטורופתים המוסמכים ברשתות הפארם", היא אומרת, "כדי להבטיח רכישה בטוחה המותאמת לצרכיה הפרטניים של כל אישה".

הנקה
הנקה

האם יש תוספי תזונה שעלולים להזיק?

"חשוב תמיד לברר האם התוסף מתאים להנקה. למשל, אם נוטלים תוסף המכיל חומצות שומן האומגה 3 ממקור שמן דגים, כדאי לוודא שהתוסף הוא של חברה טובה ומוכרת ושנבדקו בו רמות הכספית".

האם יש תוספים המסייעים להגביר את תפוקת החלב?

"הדרך הנכונה להגברת ייצור חלב האם היא על-ידי הנקה תכופה ומלאה, לפי דרישת התינוק. ישנם צמחים אשר משמשים באופן מסורתי להגברת החלב, ביניהם אספסת (אלפלפא), סרפד וחילבה. צמחים אלה גורמים להגברת הפרשת נוזלים מהגוף, ולכן בנטילתם חשוב מאוד להקפיד על שתייה מרובה".

מה מומלץ לעשות כשיש בעיות בהנקה?

"מומלץ מאוד להיעזר ביועצת הנקה טובה. רוב הבעיות נגרמות מתנוחת הנקה לא מוצלחת, מתפיסה לא טובה של הפטמה על-ידי התינוק או מהנקה לא מלאה ולא לפי דרישת התינוק. תיקון בעיות ההנקה ימנע הופעת גודש, סדקים ופצעים. בנוסף, קיימים מגוון עזרים שניתן להשתמש בהם להקלה, כגון עלי כרוב קרים להפחתת גודש, קונכיות הנקה לאוורור הפטמות ומשחות על בסיס לנולין המגינות על הפטמות מפני יובש וסדקים ומסייעות להן להחלים במידה שאלה הופיעו. במקרה של חום או של סימני דלקת אחרים חשוב לפנות לרופא".

אילו תוספים מומלצים לנשים צמחוניות שמניקות?

"נשים צמחוניות צריכות להקפיד לצרוך די ויטמין B-12, וחלבונים, או להשלים אותם באמצעות תוספי תזונה מתאימים".

האם יש תוספים המסייעים לשיפור המצב-רוח ומפחיתים תחושת לחץ?

"ישנם תוספים הידועים בהשפעתם החיובית על ייצוב מצב הרוח והחיוניים לתפקוד תקין של המוח. ביניהם ויטמיןB-6 B-12, חומצה פולית וכן חומצות שומן אומגה 3. במינונים נכונים יש להם השפעה מיטיבה ממש על מצבי דיכאון".

שימושי: מחשבון הריון
בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום תרופות ורוקחות
פורום הנקה - ייעוץ והנקה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום