טלוויזיה: הילדים צופים וזוללים

(0)
לדרג

מחקר שבו השתתפו כ-13 אלף ילדים מגלה כי כל שעת צפייה בטלוויזיה משמעותה עלייה בסיכון של 18% לאכילת ממתקים ו-24% לשתיית משקאות ממותקים

מאת: מערכת zap doctors

גם הילדים שלכם נמרחים על הספה ולא מפסיקים לנשנש מול הטלוויזיה? בסקר מקיף של אלפי ילדים הוכח הקשר ההדוק בין הרגלי צפייה בטלוויזיה להרגלי תזונה וכושר גופני גרועים. העבודה פורסמה לאחרונה בכתב העת Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine.

בסקר השתתפו כ-13 אלף ילדים ומתבגרים בכיתות ה' עד י' מכל רחבי ארה"ב. המשתתפים במחקר נהגו לצפות בטלוויזיה לעתים קרובות, שעתיים וחצי ביממה בממוצע, ולצרוך כמות גדולה יותר של חטיפים ומשקאות קלים מדי יום.

נמצא כי המשמעות של כל שעת צפייה נוספת בטלוויזיה היא עלייה של 18% בסיכוי שהילדים יאכלו ממתקים מדי יום, עלייה של 24% בסבירות כי ישתו משקה קל לפחות פעם ביום ועלייה של 14% בשכיחות שיבקרו במסעדות מזון מהיר פעם בשבוע או יותר. בנוסף, נמצא כי עבור כל שעה נוספת של צפייה בטלוויזיה ירדה כמות הירקות היומית ב-5% וכמות הפירות היומית ב-8%. ממצאים אלו חושבו לאחר תקנון לגיל המשתתפים, מין, גזע והמצב הכלכלי של המשפחה.

הקשר בין הרגלי תזונה ירודים להרגלי הצפייה בטלוויזיה נותר בעינו גם לאחר שהחוקרים לקחו בחשבון את הרגלי הפעילות הגופנית של הילדים ותדירות זלילת חטיפים מול הטלוויזיה. עם זאת משך הזמן שבו אכלו הילדים ממתקים מול הטלוויזיה סיפק הסבר חלקי לעלייה בהרגלי זלילת ממתקים ושתיית משקאות קלים בקרב אלו שנהגו לצפות בטלוויזיה שעות רבות, אך לא סיפק הסבר מלא להבדלים שתועדו.

לפי החוקרים, מחקר זה לבדו אינו יכול להוכיח כי צפייה בטלוויזיה בתדירות גבוהה מדי אחראית בעצמה להרגלי התזונה הירודים של הילדים. החוקרים לא ידעו לקבוע מה הופיע קודם - הצפייה הרבה בטלוויזיה או הרגלי התזונה הקלוקלים.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

רפואת ילדים - הלל יפה
אימון כושר גופני ותזונה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום