הקפה מגן מפני אירוע מוחי

(0)
לדרג

מחקר: צריכה מתונה של קפה, בין כוס אחת לשלוש ביום, לא רק שאינה מלווה בסיכון מוגבר לאירועים מוחיים, אלא אף יכולה להפחית את הסיכון לשבץ מוחי

מאת: ד"ר עמית עקירוב

קחו את הקפה בקלות. מתברר כי צריכה מתונה של קפה עשויה לספק הגנה מפני אירועים מוחיים. כך עולה מסקירה חדשה הכוללת את מרבית המחקרים האחרונים שבדקו את הקשר בין צריכת קפה לסיכון למחלות לב וכלי דם. הסקירה הוצגה לאחרונה בכנס מטעם ה-European Society of Hypertension.

לדברי החוקרים, המסר הראשון הוא שקפה אינו מלווה בסיכון מוגבר לאירועים מוחיים. שנית, מהסקירה עולה כי צריכה מעטה עד בינונית של כוס קפה אחת עד שלוש ביום אף מלווה בהפחתת הסיכון לשבץ מוחי באוכלוסייה הכללית ב-14%. מגמת הסיכון לשבץ מוחי באלו שצרכו קפה בכמות רבה הייתה דומה, עם ירידה של כ-13% בסיכון לשבץ מוחי. צריכת קפה בכמות גבוהה מאוד לא השפיעה כלל על הסיכון לשבץ מוחי. כל זאת במגוון רחב של מדינות, כולל מדינות באירופה, ארצות הברית ויפן.

עם זאת, מדגישים החוקרים כי הממצאים תקפים רק לאוכלוסייה הכללית וכי הממצאים בחולים עם מחלות לב וכלי דם עדיין שנויים במחלוקת. למרות כל זאת, הם מעריכים כי כוס קפה אחת ביום אינה מסוכנת לחולים עם מחלות לב.

החוקרים אספו את הנתונים מהמחקרים האחרונים שהעריכו את צריכת הקפה והסיכון לשבץ מוחי באוכלוסייה הכללית בין השנים 1966-2011. עם זאת, מרבית המחקרים שנכללו נערכו לאחר שנת אלפיים. לצרכי הסקירה הם סיווגו את צריכת הקפה לצריכה מתונה (1-3 כוסות ביום), רבה (3-6 כוסות ביום) וגבוהה מאוד (6 כוסות קפה ומעלה), וערכו השוואה אל מול אלו שלא שתו קפה כלל.

בואו לדבר על זה בפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום