עישון בהריון ואסטמה בילדים

(0)
לדרג

במחקר שנערך בקרב 25 אלף ילדים בארה"ב נמצא כי עישון של האם בתקופת ההריון קשור לקושי לאזן את המחלה. הסיכון עומד על 50%, יחסית למי שלא נחשפו לעישון ברחם

מאת: מערכת zap doctors

קשה יותר לאזן את מחלת האסטמה בקרב ילדים שהאמהות שלהם עישנו בזמן ההריון. כך עולה ממחקר אמריקאי מקיף שפורסם לאחרונה בכתב העת Journal of Allergy and Clinical.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בארה"ב ילדים למשפחות עניות ובני מיעוטים מצויים בסיכון גבוה במיוחד לאסטמה. הממצאים במחקר הנוכחי מבוססים על מחקר שכלל קרוב ל-25,000 ילדים, בהם קרוב ל-2,500 ילדים אפרו-אמריקנים והיספאנים בני 8-17 שנים, שסבלו כולם מאסטמה ורובם היו ממשפחות בעלות הכנסה נמוכה.

במחקר הנוכחי נמצא כי קרוב ל-19% מהאמהות ממוצא אפרו-אמריקני עישנו בתקופה מסוימת במהלך ההריון, וכך גם 5.5% מהאמהות ההיספאניות. בסך הכל ילדים לאמהות אלו היו בסיכון גבוה יותר לאיזון ירוד של מחלת אסטמה בשלב מאוחר יותר במהלך חייהם.

כ-30% מהילדים ההיספאנים ו-38% מהילדים האפרו-אמריקנים סבלו מתסמיני אסטמה שאינה מאוזנת, והסיכון עמד על 50% באלו שנחשפו לעישון במהלך החיים ברחם, בהשוואה לאלו שלא נחשפו לעישון.

עם זאת, הממצאים אינם מוכיחים כי עישון לפני הלידה בהכרח מוביל לתסמיני אסטמה חמורים יותר בשלב מאוחר יותר ורק מעידים על קשר אפשרי. בשורה התחתונה, מסכמים החוקרים, עדויות רבות תומכות בהמלצה להפסקת עישון, וכעת מצטרפת אליהן סיבה אחת נוספת. חלק מהנשים יצליחו להפסיק לעשן בעזרת ייעוץ התנהגותי וניתן גם להשתמש בתחליפי ניקוטין או בתכשירים אחרים.

שימושי: מחשבון הריון

בואו לדבר על זה בפורום אלרגיה ואסתמה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום