הקופות סיימו את 2011 בגירעון

(0)
לדרג

לפי הדו"חות הכספיים של קופות החולים, הכללית בגירעון של 388 מיליון שקל, מאוחדת - 259 מיליון שקל ו-249 מיליון שקל למכבי. לאומית טרם פרסמה את נתוניה

מאת: מערכת zap doctors

הקופות חולות. הדו"חות הכספיים של קופות החולים שפורסמו אתמול (א') על ידי משרד הבריאות תואמים לתחזיות הקודרות: מהנתונים עולה כי שלוש הקופות, כללית, מאוחדת ומכבי סיימו את שנת 2011 בגירעונות. קופת חולים לאומית טרם פרסמה את הנתונים. על פי ההערכות, גם היא אינה צפויה להרוויח השנה.

לפי נתוני הדו"חות השנתיים, הכללית הייתה בסוף 2011 בגירעון של 388 מיליון שקל, בעוד שמאוחדת הייתה בגירעון של 259 מיליון שקל. אחת הסיבות לכך היא שבחודשים האחרונים נקלעה מאוחדת לבעיות נזילות, דבר שגרם לעיכובים בתשלומים לספקים בסך של 300 מיליון שקל.

בתוך כך, קופת חולים מכבי, הקופה השנייה בגודלה בישראל, סיימה את השנה בגירעון של 249 מיליון שקל. מעניין לציין כי רווחיה של "אסותא", חברת שירותי הרפואה הפרטית שנמצאת ברשותה, דווקא הכפילו את עצמם יחסית ל-2010 ועמדו על כ43 מיליון שקל.

מגמת הגירעונות הסתמנה כבר בדו"חות החצי שנתיים, אז מסר משרד הבריאות כי "דוחותיהן הכספיים של הקופות לרבעון הראשון של 2011 ולמחצית הראשונה של השנה מראים כי מגמת הגירעונות בתוצאות הפעילות נמשכת. על פי הדו"חות ועל פי תחזיות הקופות, תוצאות הפעילות של כל קופות החולים צפויות להסתיים בשנת 2011 בגירעון". על פי ההערכות, עם פרסום נתוניה של קופת חולים לאומית, יגיעו גירעונות הקופות לכדי מיליארד שקל.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום