חיידק לגיונלה: כך תשמרו מפניו

(0)
לדרג

חיידק הלגיונלה "אוהב" מים עומדים. מומלץ להישמר מפניו ע"י מילוי מים רתוחים במכשירי אדים והקפדה על חיטויים וניקויים. וגם: חשוב לשמור על תחזוקה שוטפת של ג'קוזי

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות פרסם היום (ד') הנחיות חדשות למניעת תחלואה בחיידק הלגיונלה, המצוי בעיקר במקורות מים, ומתרבה באופן מואץ במערכות מים עומדים.

כדי להפחית את הסיכון להתפתחות החיידק במערכות ומתקני בית ביתיים, חשוב לשמור על מספר כללים חשובים:

1. להקפיד כי טמפרטורת המים בדודי המים החמים תהיה גבוהה מ-60 מעלות צלסיוס.

2. להקפיד על שימוש נכון במכשירי אדים: למלא בהם מים רתוחים שצוננו או מים סטריליים (מים מינרלים בבקבוקים אינם עונים לדרישה זו); במהלך תקופת השימוש יש לדאוג לרוקן את המיכל, ולפני מילוי מים חדשים לשפשף את המיכל הפנימי ולהסיר אבנית באמצעות סבון, חומץ, סודה או תמיסת מלח בישול. זאת כדי למנוע התרבות אבנית וחיידקים. עם סיום תקופת השימוש במכשיר יש לנקותו ולחטאו היטב.

3. לבצע תחזוקה תקופתית ל"ג'קוזי".

4. להימנע מתנאים המאפשרים מים עומדים ללא תחלופה זמן רב. למשל, לאחר היעדרות ארוכה מהבית מומלץ לשטוף את המערכת ולהזרים מים לזמן מה עד לקבלת מים טריים.

5. להחליף או לנקות באופן תקופתי מסננים בנקודת הכניסה ובתוך הבית, ולהסיר משקעי אבנית מראשי הברזים ומהקלחות.

חיידק הלגיונלה מועבר ברסיסי מים הנישאים באוויר, והנשאפים למערכת הנשימה של אדם החשוף אליהם ועלול לגרום למחלת הלגיונרים שהינה דלקת ריאות.

למחלת הליגיונרים תסמינים דומים לאלה של שפעת או דלקת ריאות: חום גבוה, צמרמורת ושיעול (יבש או מלווה בהפרשת ליחה).

קבוצת הסיכון לתחלואה במחלת הליגיונרים כוללת אנשים בגיל מבוגר, חולים במחלת ריאות כרונית ובעלי ליקוי במערכת החיסון. חלק קטן מהנחשפים לחיידק מפתחים מחלה (בעיקר אלו הנכללים בקבוצת סיכון) והחיידק אינו מועבר מאדם לאדם. הטיפול במחלה הוא באמצעות תרופות אנטיביוטיות.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום