הרדמה חלקית עדיפה לתינוקות

(0)
לדרג

מחקר ראשון מסוגו שנערך בתינוקות ובפגים בביה"ח "בני ציון", קבע כי הרדמה אזורית בניתוחים של תינוקות ופגים מאפשרת חזרה מהירה יותר של פעילות המעיים

מאת: מערכת zap doctors

במרכז הרפואי "בני ציון" נערך לאחרונה מחקר ראשון מסוגו שבדק את קצב ההחלמה של תינוקות שעברו ניתוחים במערכת עיכול. לפי המחקר, תינוקות שעברו הרדמה אזורית חזרו לפעילות מהר יותר מתינוקות שעברו הרדמה כללית.

במחקר, שנערך על ידי מנהל היחידה להרדמת ילדים בבית החולים, ד"ר מוסטפא סמרי, השתתפו כ-50 תינוקות ופגים. הרופא חקר את קצב ההחלמה שלהם אחרי ניתוחים קשים הכוללים פתיחת בטן, זאת כשמחציתם עברו את הניתוח בהרדמה מלאה כשהם מונשמים והיתר היו בהרדמה חלקית, כאשר פלג גופם התחתון חסר תחושה והם אינם זקוקים להנשמה.

לדברי ד"ר סמרי, "מטרת המחקר הייתה לבדוק כיצד אפשר להפחית סיבוכים, לזרז החלמה של תינוקות ולקצר את זמן האשפוז. מהמחקר עולה כי לתינוקות שעברו את הניתוח בהרדמה (חצי גוף) היו פחות סיבוכים נשימתיים ופעולת המעיים שלהם חזרה לתפקוד מלא בממוצע של פחות מחמישה ימים, לעומת תינוקות שעברו את הניתוח בהרדמה כללית ופעולת המעיים שלהם חזרה לתפקוד מלא רק לאחר חמישה ימים. בהתאם לכך, קצב ההחלמה הסופי של התינוקות שעברו הרדמה חלקית היה מהיר יותר והם שוחררו לביתם מהר יותר מתינוקות שעברו את הניתוח בהרדמה כללית".

מהנתונים עולה אם כך כי עדיף לבצע ניתוחים בהרדמה אזורית, אף שהתינוקות ערניים לאורך הניתוח, שיכול להימשך עד שעתיים או יותר. "היתרון הבולט של ניתוחים בהרדמה אזורית על פני הרדמה כללית הוא שהתינוק נושם בכוחות עצמו במהלך הניתוח ואנו לא צריכים להחדיר לו צינור לקנה ולהנשים אותו, לעומת ניתוחים בהרדמה כללית, שבהם אנחנו מנשימים את התינוקות", מסביר ד"ר סמרי. "על מנת למנוע סיבוכים עתידיים, גם לאחר הניתוח, התינוק נשאר מונשם זמן מה ולוקח לנו זמן לגמול אותו מההנשמה המלאכותית".

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום כירורגיית ילדים
פורום הרדמה, רפואה סב-ניתוחית ורפואת כאב

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום