בת 15 בלעה סיכת ביטחון

(0)
לדרג

הנערה הגיעה עם קשיי דיבור לבי"ח זיו וסיפרה כי התעטשה בזמן שהחזיקה את הסיכה בפיה והסיכה החליקה. הסיכה, שלמרבה המזל נעצרה בכניסה לוושט, חולצה בהצלחה

מאת: מערכת zap doctors

רופאי המרכז הרפואי "זיו" בצפת טיפלו אתמול (ב') בבת 15 מאחד הישובים בגליל, שהגיעה עם אביה לחדר המיון הקדמי בקרית-שמונה לאחר שבלעה סיכת ביטחון.

הנערה הגיעה מפוחדת מעט, עם קושי בדיבור, אבל הצליחה לספר כי בזמן שהחזיקה את סיכת הביטחון בפיה היא התעטשה, ובטעות שאפה אותה לגרונה. לאחר שעברה סדרה של צילומי רנטגן, התגלה, כי למרבה המזל הסיכה נעצרה ממש בכניסה לוושט ולא החליקה הלאה.

הנערה הועברה להמשך טיפול בבית החולים זיו בצפת על ידי רופא ממחלקת אף אוזן גרון. בבית החולים החדירו הרופאים אנדוסקופ גמיש דרך אפה של הנערה, שבעזרתו קיבלו צילום וידיאו של המיקום המדויק של הסיכה. במקביל, תוך כדי צפייה בצילום הווידיאו, חילצו בזהירות רבה את הסיכה מגרונה של המטופלת באמצעות מלקחיים מעוקלים. לאחר שווידאו כי הנערה חשה בטוב ושהסיכה לא הסבה שום נזק, היא שוחררה לביתה.

ד"ר שלומי ברטלר, רופא מחלקת אף אוזן גרון במרכז הרפואי זיו שטיפל בנערה: "הצלחנו לשלוף את הסיכה הסגורה. מעבר לחוויה הלא נעימה, לא נגרם שום נזק. במקרים של שאיפה או בליעה של גוף זר דרוש טיפול מהיר וזהיר, משום שיש סכנה של ניקוב איברים שונים, של היווצרות דלקות ופגיעות חמורות נוספות. אם הסיכה הייתה נפתחת, המצב היה יכול להיות מסוכן ביותר והיא הייתה עלולה לנקב את הוושט".

ד"ר ברטלר הדגיש כי לא מומלץ להחזיק בפה חפצים משום שתמיד יש סכנה לשאוף או לבלוע אותם כאשר עסוקים בפעילות מסוימת ומקרים כאלו עלולים להסתיים ברע.

בואו לדבר על זה בפורום אף אוזן גרון וניתוחי ראש צוואר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום