הקטנת חזה: עניין אסתטי ובריאותי

(0)
לדרג

חזה גדול נחשב לאחד מסמלי הנשיות הבולטים, אך לעיתים מהווה נטל ומטרד. נשים בעלות חזה כבד ונפול פונות לעתים קרובות לכירורג הפלסטי לצורך הקטנת חזה

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא : ניתוח הקטנת חזה, חזה נפול

ניתוח הקטנת חזה נהפך באחרונה לפופולארי ביותר. נשים המעוניינות בניתוח עושות זאת משתי סיבות: הסיבה האסתטית והסיבה הרפואית.

"נשים המבקשות ניתוח בשל סיבה רפואית כוללת את אותן מטופלות להן תלונות רפואיות הקשורות לחזה הגדול לרבות כאבי גב, כתפיים או צוואר, הליכה שפופה וגירוי עור כרוני באזור הקפל התת שדי", מסביר ד"ר ערן חדד, מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית במחלקה לכירורגיה פלסטית שבמרכז הרפואי "אסף הרופא".

לדברי חדד, בעל מרפאה פרטית בגבעתיים, "הקבוצה השנייה כוללת את אותן מטופלות עם מודעות למראה המגושם הגורם לחוסר ביטחון, לבעיות חברתיות שונות, למגבלות בלבוש ולהימנעות מפעילות גופנית. "נשים הפונות לניתוח מסיבות אסתטיות הן לרוב בחורות צעירות. אלו הפונות מסיבה הרפואית הן לרוב מבוגרות יותר".

הקטנת חזה
הקטנת חזה

הקטנת חזה, כך זה נראה מבפנים

"השד מכיל שני סוגי רקמות, רקמת שומן ורקמה בלוטית. הרקמה הבלוטית עלולה להיות מושפעת משינויים הורמונליים כהיריון, וסת ולידה, ואילו הרקמה השומנית מושפעת משינויי משקל. העלאה במשקל או הריון תגרום לגדילה בנפח השד ולמתיחת העור. לעומת זאת, במהלך ירידה במשקל או בתקופה שלאחר ההנקה, נפח השד קטן. במקרה זה, עור עם אלסטיות ירודה אשר אינו מתכווץ היטב יגרום לצניחה של השד. הדבר תלוי למעשה בעור".

הקטנת חזה סיכונים

"באופן כללי מדובר בניתוח בטוח יחסית", מרגיע ד"ר חדד, "והמטופלות לרוב מאוד מרוצות מהתוצאה. עם זאת, לכל ניתוח יש סיבוכים ותופעות לוואי משלו. במקרה הזה הסיבובים השכיחים הם הפרעות בריפוי פצע, הפרעות תחושה באזור הפטמה והעטרה שהינן הפיכות בדרך כלל, וא-סימטריה קלה. לרוב, אישה שעברה את הניתוח לא תוכל להניק באופן יעיל.

"בנוסף, לצורך הקטנת השד ועיצובו מחדש נוצרת צלקת סביב העטרה, אשר דרכה מעצבים את העטרה מחדש. בנוסף לה נוצרת צלקת אורכית, מאזור הפטמה עד הקפל התת שדי. לעתים יש אף להוסיף צלקת נוספת באזור הקפל התת שדי".

הקטנת חזה פרוצדורה

"הניתוח אורך כשעתיים עד שלוש שעות ולרוב אפשר להשתחרר מבית החולים כבר ביום האשפוז", מסביר ד"ר חדד. "במהלך הניתוח מקטינים את מעטפת השד (העור) כמו גם את רקמת השד ומעצבים את השד מחדש. בנוסף, מכניס הכירורג נקזים לשד, שמטרתם לסגור את החלל שנותר בו ולנקז נוזלים שעלולים להפריע או להזדהם. את הנקזים מוציאים כעבור כמה ימים.

"יש להבחין בין הקטנת חזה להרמת חזה", מדגיש ד"ר חדד, "בשונה מהקטנת חזה, שבה מסירים חלק ממעטפת השד ומנפח השד, בהרמת חזה מסירים רק חלק ממעטפת השד בלבד על מנת לייצר שד מעוצב וגבוה יותר.

"לסיכום", מדגיש ד"ר חדד, "השד יקטן בנפחו ויתרומם בעקבות הניתוח, אולם לא ניתן להרים את השד ללא הגבלה. הסיבה לכך היא שלרקמת השד יש נטייה לצנוח כלפי מטה בעוד שהפטמה, לאחר הקטנת שדיים, נותרת במקומה. הרמה מוגזמת של הפטמה ורקמת השד תגרום למראה מעוות בעתיד".

נשים הפונות לניתוח מסוג זה בעקבות בעיה רפואית שגרמו השדיים הגדולים וקיומה הוכח על ידי אורטופד או רופא אחר רלוונטי, זכאיות לעבור את הניתוח על חשבון הקופה בה הן מבוטחות בכפוף לאישור של ועדה רפואית מטעם הקופה.

הקטנת חזה היום שאחרי

"חשוב שמטופלות ייעזרו בחזייה בשבועות הראשונים שלאחר הניתוח", מבהיר ד"ר חדד, "החזייה מסייעת בעיצוב השד ומונעת צניחה חוזרת. בנוסף לכך, יש להימנע מפעילות גופנית כשבועיים לאחר הניתוח. בדרך כלל דרושים כעשרה עד ארבעה עשר ימי מנוחה לאחר הניתוח".

בואו לדבר על זה עם ד"ר חדד בפורום הגדלת חזה, הרמת חזה והקטנת חזה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום