ההשתלה נשארת במשפחה

(0)
לדרג

הצעת החוק, לפיה תינתן קדימות בהשתלות גם למי שתרמו איברים לבני משפחותיהם, תובא לקריאה טרומית. כיום קיימת קדימות רק למי שתורם לאדם שאינו מכיר

מאת: מערכת zap doctors

הטבות נוספות לתורמי איברים. ועדת השרים לחקיקה אישרה אתמול (א') פה אחד הצעת החוק, המעניקה קדימות בתור להשתלת איברים גם למי שתרמו איברים לקרובי משפחתם.

יושבת ראש מרצ, ח"כ זהבה גלאון, שיזמה את ההצעה עם יו"ר ועדת הבריאות בכנסת, ח"כ חיים כץ (ליכוד), אמרה בתום הדיון: "עד היום נהנו מקדימות בתור להשתלת איברים רק מי שתרמו איבר לאדם שאינם מכירים, והמדינה סירבה לעודד תרומות בין בני משפחה. זהו מצב אבסורדי, והצעת החוק שאושרה היום שמה לו קץ באמצעות מתן עדיפות גם למי שתרם לקרוב משפחה. זהו הישג דרמטי בשביל מי שעושים את ההקרבה האולטימטיבית עבור בני משפחתם החולים, ותורמים להם איבר מגופם".

"אנשים שתורמים איברים בעודם בחיים בוחרים מרצונם לעבור את התהליך הקשה והמסוכן עבור אדם אחר", הוסיף כץ. "זוהי הקרבה אדירה, בין אם הם עושים זאת מבלי להכיר את מקבל האיבר, ובין אם הם עושים זאת כדי להציל את חייהם של היקרים להם. אין כל טעם ליצור הבחנה בין סוגי תורמים. בכוונתנו לקדם את החקיקה בשלוש קריאות על מנת להכניס את החוק לספר החוקים בהקדם האפשרי". ההצעה תובא להצבעה בקריאה טרומית כבר ביום רביעי הקרוב.

יו"ר העמותה לקידום ושמירת זכויות חולי הכליות, אבי אברהם, מסר בתגובה כי: "העמותה מברכת על החלטת ועדת השרים וקוראת לחברי הכנסת להשלים את החקיקה כך שיתוקן העוול. אדם התורם כליה לבן משפחה מציל את חייו, תורם לקיצור התורים הארוכים של הממתינים להשתלה וחוסך למדינה מאות אלפי שקלים על הוצאות טיפול בדיאליזה. מן הראוי כי משפחות אלו ייהנו מעדיפות בתור להשתלה, בתקווה שלא יזדקקו לכך".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום