רופאה הותקפה; שביתה בבי"ח

(0)
לדרג

בי"ח נהריה יושבת היום לשעתיים, במחאה על אלימות נגד רופאים. אתמול התנפלו בני משפחה נסערים על רופאה בטיפול נמרץ והטיחו אותה כנגד הקיר בחוזקה

מאת: מערכת zap doctors

רופאה במחלקת טיפול נמרץ בבית חולים "גליל מערבי" בנהריה הותקפה אמש (א') על ידי משפחה של מטופלת, לאחר שהודיעה על מצבה הקשה של האם, הנוטה למות. בני המשפחה הנסערים אחזו בחוזקה ברופאה והטיחו אותה כנגד הקיר. למרבה המזל, תוך זמן קצר התערבו האחים שהיו במשמרת וחילצו את הרופאה מידיהם, במקביל הוזעקו אנשי הביטחון.

"לשמחתנו לרופאה נגרמה פגיעה גופנית קלה בלבד", נמסר מבית החולים, "אך אין ספק שלהיות מותקף על ידי משפחה של חולה שבה טיפלה באופן מסור זמן רב, הוא דבר הגורם לטראומה נפשית הכואבת יותר מהכאב הפיזי". במחאה על האירוע, בית החולים ישבות היום מפעילותו בין השעות 10:00-12:00. כמו כן הוגשה תלונה במשטרה נגד התוקפים.

ד"ר נמרוד רחמימוב, יו"ר ועד הרופאים בבית החולים, מסר כי "האשמים באלימות הם בראש ובראשונה אותם אנשים שתקפו, ועליהם לתת את הדין על כך, אך גם לעומס הבלתי נסבל יש תרומה משמעותית להתלהטות האווירה וליצירת תנאים להתפרצות אלימה. ביחידה לטיפול נמרץ יש כיום תפוסה של 180%, ומראשית השנה התפוסה לא ירדה מ-150%. מצב זה חייב פתרון מיידי".

ד"ר רחמימוב הוסיף ואמר כי סיבה נוספת להתפרצות אלימות כנגד הצוות הרפואי היא היעדר נוכחות משטרתית קבועה בבית החולים. לדבריו, אנשי הביטחון של המוסד עושים עבודתם נאמנה ועל הצד הטוב ביותר, אך רק נוכחות לובשי מדים במוקדי המתח תשדר לפורעים שאין מקום לאלימות בין כותלי המוסד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום