יישור שיניים: גשר לחיוך מושלם

(0)
לדרג

ההתפתחויות בתחום רפואת השיניים לא פסחו על האורתודנטיה, והיום ניתן למצוא מגוון טיפולים חדישים המותאמים לכל מטופל. אז פלא שגם המבוגרים מסתובבים עם פלטה?

מאת: מערכת zap doctors

חיוך זוהר החושף שיניים ישרות ובוהקות הוא משהו שכולנו חושקים בו, ובשנים האחרונות עם ההתפתחויות בתחום האורתודנטיה ורפואת השיניים האסתטית גם בני נוער וגם מבוגרים מגיעים בשלב זה או אחר לאורתודנט ופותחים בתהליך שבסופו הם זוכים בחיוך מושלם.

"השאלה מתי ניתן להתחיל בטיפול אורתודנטי ליישור שיניים היא שאלה שאותה שואלים הורים רבים", אומר ד"ר אפי גבריאלוב, רופא שיניים העוסק ביישור שיניים ממרפאת נווה הדרים בראשון לציון. "התשובה לכך היא כאשר כל השיניים החלביות נשרו ואת מקומן תפסו השיניים הקבועות, מה שקורה בדרך כלל אחרי גיל 12.

"טיפול אורתודנטי הוא תהליך ממושך ותלוי במורכבות הבעיה. בהגעה סדירה לטיפולים וכמובן בשיתוף פעולה של המתרפא בכל הקשור בשימוש במכשור הניתן לו. אם המתרפא לא יבצע את כל מה שהאורתודנט קובע לו, ולמשל לא ייעזר בפלטה בשעות היום והלילה אלא רק בצורה חלקית, הטיפול עשוי להימשך זמן רב יותר. לכן ההמלצה היא גם להגיע לבדיקה וטיפול אצל אורתודנט מוקדם ככל האפשר".

יישור שיניים
יישור שיניים

אילו מצבים מצריכים טיפול אורתודנטי?

"ישנם מקרים שונים שבהם קובע האורתודנט כי צריך ליישר את השיניים, ביניהם מצבים של שיניים עקומות, רווחים בין השיניים הנגרמים עקב חוסר מולד של שן, שיניים כלואות שלא בקעו ונשארו בתוך הלסת, צפיפות בין השיניים הגורמת עיוות, חוסר או עודף בשיניים, גודל שיניים לא תקין, מצבים הקשורים לעמדה לא תקינה של הלסתות אחת כלפי השנייה, גודל שונה של לסתות ואי התאמה בין גודל הלסתות והשיניים.

"על מנת לקבוע איזה טיפול יפתור בצורה אופטימאלית את הבעיה, מזמין האורתודנט את המטופל לסדרת בדיקות, הכוללת צילומים של הפנים והשיניים וגם צילום פנוראמי הכולל אנליזות ממוחשבות עם שרטוטים שמראים האם ישנו מצב של לסת בולטת, מנשך פתוח או סגור וכדומה. במקביל יוצרים מודלים מגבס של השיניים.

"את צילומי השיניים ומודל הגבס שולחים למעבדה בארצות הברית, ותוך זמן לא רב מתקבל סרט הדמיה ממוחשב תלת מימדי, שמציג בפני המטופל בדרך הקלה והברורה ביותר מה עומד לעבור עליו בתקופה הקרובה. באמצעות שיטה חדשנית זו יכול הרופא להתכונן יותר טוב ולבדוק את צעדיו, והמטופל יכול להבין מה צפוי לו בדרך קלה וברורה".

אילו סוגי מתקני יישור קיימים?

"אחד האמצעים המקובלים והשכיחים ביותר הוא שימוש בקוביות (סמכים) סטנדרטיות וגומיות. בין הקוביות עוברת קשת מתכתית שמקובעת אליהן באמצעות גומיות שמגיעות במגוון צבעים. כיום, מכיוון שגם מבוגרים מבצעים יישור שיניים, ניתן להיעזר בקוביות שקופות, שיתרונן הוא בכך שהן כמעט בלתי נראות, וחסרונן היחיד הוא בכך שהמטופל צריך להגיע פעם בשבועיים לרופא השיניים, על מנת להחליף את הגומיות שמצהיבות.

"שיטה נוספת ליישור שיניים הינה באמצעות פלטה. כיום, בעיקר אצל מבוגרים, נעשה שימוש בפלטות שקופות באמצעות טכניקה מיוחדת ושימוש בקשתיות (Invisalign), שיטה שמשיגה תוצאה מרהיבה בהחלט, והכי חשוב - לא נראית לעין.

"חשוב לציין כי ישנם מקרים בהם לא ניתן לפתור את כל הבעיה רק על ידי יישור שיניים וצריך גם לבצע ציפויי חרסינה. זה קורה, למשל, כאשר ישנם רווחים בין השיניים. גם אם ניעזר ביישור באמצעות קוביות, השיניים יישארו עדיין קטנות ויהיו רווחים לא טבעיים ביניהן, ולכן את הרווחים נסגור באמצעות ציפויי חרסינה בטכניקות שונות".

בואו לדבר על זה בפורום אורתודונטיה ומחייכים - יישור שיניים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום