אספירין נגד סרטן?

(0)
לדרג

לפי סקירה חדשה, טיפול יומי באספירין במינון נמוך עשוי להוריד את שיעור התמותה כתוצאה מגידולים ממאירים. זאת בנוסף לתועלת הידועה מטיפול במחלות לב וכלי דם

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מעבר להפחתת שיעורי התמותה עקב מחלות לב וכלי דם, טיפול יומי באספירין עשוי להוביל גם לירידה בשיעורי התמותה עקב מחלות ממאירות, וזאת לאחר משך טיפול קצר יחסית. כך עולה מסקירה חדשה, שפורסמה לאחרונה בכתב העת American Journal of Medicine.

במטרה לבחון את ההשפעה של טיפול יומי באספירין במינון נמוך, החוקרים בחנו 23 מחקרים אקראיים שכללו נתונים אודות תמותה שאינה על רקע מחלות לב וכלי דם. מסיכום הנתונים עולה כי במהלך מעקב ממוצע של 2.5 שנים, שיעורי התמותה עמדו על 2.3% בקרב מטופלים באספירין, לעומת 2.6% באלו שלא טופלו באספירין.

באשר לתמותה ספציפית עקב מחלות ממאירות, במהלך מעקב ממוצע של 2.8 שנים, שיעורי התמותה עקב ממאירות עמדו על 2% בקרב מטופלים באספירין, לעומת 2.6% באלו שלא טופלו בתרופה. התועלת של הטיפול זוהתה כבר לאחר ארבע שנות טיפול.

החוקרים כותבים כי השפעה של שימוש נרחב באספירין על שיעורי התמותה עקב מחלות ממאירות עשויה לתרום תרומה חשובה וניכרת לבריאות הציבור. לדבריהם, בעוד שטיפול באספירין במינון נמוך משמש לעתים קרובות למניעת מחלות לב וכלי דם, מעדויות שפורסמו לאחרונה עולה כי למגוון מינונים של אספירין השפעה על מחלות ממאירות.

בנוסף, נכתב, על רופאים ורוקחים להתכונן לדון עם המטופלים ביתרונות ובסיכונים של אספירין, מעבר לשימוש המקובל במקרים של מחלות לב וכלי דם.

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום