ניתוח מתיחת בטן: לחזור לימי הביקיני

(0)
לדרג

ירידה חדה במשקל או לידות מותירות לעיתים את איזור הבטן עם עודפי עור מידלדלים שפוגעים במראה וגם בדימוי העצמי. בניתוח פשוט יחסית, משיבים לגוף את המראה החטוב

מאת: מערכת zap doctors

ניתוח מתיחת בטן הוא ניתוח פופולרי הן בקרב נשים והן בקרב גברים, שמגיעים אליו בעקבות הצורך להסיר עודפי עור מאיזור הבטן. "רוב הנשים לאחר הלידות או לאחר ירידה במשקל יסבלו מדרגה כלשהי של עודפי עור בקדמת הבטן, וניתוח זה מסייע להן לחזור לצורת הגוף הצעירה", אומרת ד"ר טלי פרידמן, מומחית בכירורגיה פלסטית ואסתטית. "אצל גברים הצורך בניתוח מתעורר בעקבות ירידה במשקל שהותירה קפל עור בשיפולי הבטן".

במתיחת הבטן הסטנדרטית מוסר עודף עור משיפולי הבטן, דרך חתך שנעשה באזור קו התחתונים, באורך התואם לכמות עודפי העור המוסרים. אפשרות נוספת היא מתיחת בטן קטנה או מיני מתיחה המתבצעת כאשר עודפי העור קטנים וניתן להסירם באמצעות חתך שנראה כמו חתך לאחר ניתוח קיסרי.

כיום מקובל להוסיף למתיחת הבטן שאיבת שומן מדופן הבטן ומאזורים סמוכים, על-מנת לשפר את תוצאת הניתוח ולהדגיש את חיטובי הגוף. "השיטה החדשה, הקרויה LIPOABDOMINOPLASTY, פותחה בברזיל ומשדרגת את תוצאות הניתוח", אומרת ד"ר טלי פרידמן. "היא יעילה במיוחד אצל מטופלים שלהם יש גם מצבורי שומן, ושבעבר היה נהוג לשלוח אותם קודם לשאיבת שומן ורק בהמשך להסיר את עודפי העור. היום משיגים בניתוח אחד תוצאות מצוינות".

מתיחת בטן
מתיחת בטן

איך נערכים לניתוח כזה?

"חשוב לבחור מנתח המנוסה בניתוחים האסתטיים. יש לוודא שהמנתח ביצע את הניתוח בעבר ושהוא מנוסה גם בטיפול ניתוחי במקרים מסובכים ומורכבים, וכמובן שמסוגל להתמודד עם סיבוכים. כמו-כן, כדאי שתהיה כימיה ותקשורת בין אישית טובה בין המטופל למנתח.

"מבחינה גופנית, יש להפסיק לעשן לפחות שבועים לפני הניתוח משום שסיגריות עלולות להגדיל את הסיכוי לסיבוכים מהניתוח, כפי שהן מעלות סיכוי לסיבוכים בניתוחים אחרים. במידה שהמטופל מתעתד לרדת במשקל, מומלץ לסיים את הירידה במשקל טרם ביצוע הניתוח כדי להשיג את התוצאות המיטביות".

מה הסיכונים הכרוכים בניתוח כזה?

"מדובר בניתוח בטוח יחסית, משום שהוא מערב רקמות שטחיות ואין חדירה לחלל הבטן. הסיכונים הכרוכים בניתוח דומים לאלה שבניתוחים אסתטיים אחרים, ובהם זיהום, דימום והפרעות בריפוי פצעי הניתוח".

ההחלמה מהניתוח אורכת בין שבוע לשבועיים, ולרוב המטופלים חוזרים לעבודה מלאה כעבור שבועים ולפעילות גופנית כעבור חודש. התוצאות נשמרות לכל החיים, בתנאי שהמטופל לא משמין בצורה מוגזמת. "במידה שהמטופלת יולדת לאחר הניתוח, חלק מתוצאות הניתוח יאבדו עקב המתיחה החוזרת, וזוהי נקודה חשובה הנלקחת בחשבון טרם ההחלטה על מועד הניתוח. במידה שהמטופלת מתכננת הריון בשנה הקרובה, מומלץ להשלים את ההריון ולדחות את מתיחת הבטן לאחרי הלידה".

קיימים דיווחים רבים באשר לשיפור בביטחון העצמי ובדימוי הגוף לאחר הניתוח. "המטופלים מדווחים על גאווה בגופם, לעיתים לראשונה בחייהם", מציינת ד"ר פרידמן. "הם חושפים אותו, נהנים יותר ביחסים אינטימיים ומדווחים על שיפור איכות יחסיהם עם בני זוגם".

לרוב, ניתוח מתיחת בטן לאחר הריונות הוא פשוט וקצר יותר מבחינה טכנית מניתוח מתיחת בטן לאחר ירידה ניכרת במשקל. זאת משום שלאחר ירידה במשקל נותרים עודפי עור היקפיים, שאליהם כדאי להתייחס. את העודפים הללו ניתן להסיר כחלק מניתוח מעצב היקפי, הקרוי הרמת פלג גוף תחתון. "מדובר בניתוח המשיג שיפור משמעותי ביותר, אשר הפך היום לטיפול מקובל ובטוח", אומרת ד"ר פרידמן.

בואו לדבר על זה עם ד"ר טלי פרידמן בפורום מתיחות בטן ושאיבות שומן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום