צמיד BioGuard X לא מגן מהקרינה

(0)
לדרג

בניגוד להבטחת היצרן, לפי משרד הבריאות הצמיד לא עומד בסטנדרטים המקובלים להוכחת יעילות ולא נחקר קלינית. האישור לשווק אותו מתייחס לבטיחות בלבד

מאת: מערכת zap doctors

במקביל למסע הפרסום המסיבי לצמיד BioGuard X, המתיימר להגן עלינו מפני קרינה, מבקשים במשרד הבריאות לצנן מעט את ההתלהבות. עד כה ככל הנראה אין בנמצא מחקר המצביע על יעילותו של הצמיד.

לפי הוראות היצרן, מדובר בפיתוח ישראלי מהפכני שנוסה במשך מספר שנים ונבדק באופן מעבדתי. "פורמולת SR18 המוחדרת לצמיד ה-Bioguard X פותחה לסייע בצמצום אפקט נזקי הקרינה האלקטרומגנטית ומיועדת לסייע למערך הביו הגנתי", נטען באתר הרשמי.

עם זאת, מההודעה שפרסם אתמול (ד') משרד הבריאות עולה, כי לאחר שהמשרד בדק את המידע על הצמיד, לא נמצאו הוכחות לתועלות בריאותיות שלו. "הצמיד לא עומד בסטנדרטים המקובלים להוכחת יעילות ולא נחקר במחקר קליני כמקובל לבדיקת מוצר המתיימר להיות בעל השפעה בריאותית", נכתב.

אז מדוע בכל זאת, ממשיך הצמיד השנוי במחלוקת להימכר במחיר של כ-150 שקל ברשתות הפארם? במשרד הבריאות מבהירים כי "אישור השיווק של הצמיד מתייחס לבטיחות בלבד וכולל הוראה שלא לייחס לו תכונות רפואיות". עוד נמסר כי משרד הבריאות נמצא בקשר עם הרשות להגנת הצרכן לבדיקת הטענות בדבר המוצר והמשך פרסומו.

אין זו הפעם הראשונה שבה צמידי הגנה שונים שנפוצו לאחרונה עולים לכותרות. לעתים, מעבר לשאלה הגדולה על יעילותם, צמידים מסוגים אלה עלולים להיות מסוכנים. כך למשל לפני כחצי שנה הזהיר משרד הבריאות מפני שימוש בצמידי איזון מסוג EQ, שבהם התגלה חומר רדיואקטיבי מסוג טוריום 232 ברמה גבוהה מהמותר.

בואו לדבר על זה בפורום בטיחות גהות ואיכות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום