מלנומה: נשים שורדות יותר

(0)
לדרג

שיעורי ההישרדות של חולות בסרטן העור גבוהים ב-30% מאלו של החולים. גם הסיכון להופעת גרורות נמוך יותר. מציאת הגורם להבדל תביא להתקדמות בטיפול

מאת: ד"ר עמית עקירוב

לנשים, הידועות יותר מגברים כחובבות שיזוף ושמש, יש כך מתברר יתרון טבעי בהתמודדות עם סרטן העור (מלנומה). שיעורי ההישרדות של נשים מסרטן העור (מלנומה) גבוהים יותר ב-30% מאשר בקרב גברים, והסיכון להופעת גרורות לקשריות הלימפה ולאיברים אחרים נמוך ב-30%. כך לפי תוצאות מחקר חדש שפורסמו לאחרונה בכתב העת Journal of Clinical Oncology.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את היתרון שהתגלה לנשים עם מלנומה, על בסיס נתונים מארבעה מחקרים, שנערכו בין השנים 1984-2005 וכללו כ-2,600 חולים (כ-1,200 גברים וכ-1,400 נשים).

לאחר שלקחו בחשבון גורמים שונים, דוגמת גיל החולים, האזור המעורב בגוף, כריתת קשריות לימפה והטיפול שניתן, בנשים נרשם יתרון בשיעורי ההישרדות הכוללת, בשיעורי ההישרדות ספציפית על רקע המחלה, בזמן עד לגרורות לקשריות לימפה ובזמן עד להופעת גרורות מרוחקות.

היתרון בנשים היה עקבי בכל הקבוצות שנבחנו, למעט בחולים עם מלנומה באזורי ראש וצוואר, וכן בנשים לפני מנופאוזה ובנשים לאחר מנופאוזה (נוכח זאת, לא סביר כי הורמוני המין אחראיים להבדלים בין המינים).

החוקרים מאמינים כי זיהוי הגורם להבדלים בין המינים בחולי מלנומה עשוי לסייע בטיפול בממאירות. בשלב זה, עדיין מוקדם לקבוע אם יש מקום לטפל באופן שונה בגברים ובנשים, כותבים החוקרים, אלא יש לזהות את הגורם להבדלים תחילה. על רופאים לזכור כי כל גבר חולה מצוי בסיכון מוגבר לשלוח גרורות ולתמותה עקב מלנומה.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן העור ונקודות חן (שומות).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום