אספירין נגד סרטן ריאות?

(0)
לדרג

לפי מחקר חדש, שנערך בקרב נשים אסייתיות, אם נוטלים אספירין בקביעות, הסיכון לחלות בסרטן ריאות יורד ב-50%. בקרב מעשנים הסיכון נמוך ב-62%

מאת: ד"ר עמית עקירוב

האם טיפול באספירין מפחית את הסיכון לסרטן ריאות בנשים? לפי מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת Lung Cancer ייתכן שכן.

במחקר השתתפו יותר מ-1,200 נשים אסיאתיות - קרוב ל-400 נשים שאובחנו עם סרטן ריאות וכ-800 נשים בריאות. החוקרים לקחו בחשבון מספר גורמים, כולל גיל, השכלה וצריכת פירות וירקות. נמצא כי בנשים שנטלו אספירין באופן קבוע לפחות פעמיים בשבוע למשך חודש ומעלה הסיכון לסרטן ריאות היה נמוך יותר, בין אם נהגו לעשן ובין אם לא. לפי הממצאים, בקרב אלו שלא עישנו מעולם, הסיכון לסרטן ריאות היו נמוכים ב-50% עם נטילת אספירין, בהשוואה לאלו שלא נטלו את הטיפול התרופתי הנפוץ. בקרב מעשנים, נמצא קשר בין טיפול באספירין לירידה של 62% בסיכון לסרטן ריאות.

לדברי עורכי המחקר, הממצאים עדיין אינם מוכיחים כי אספירין מספק הגנה ישירה כנגד סרטן ריאות. עם זאת, הם תומכים במחקרים אחרים, שהצביעו על קשר בין טיפול קבוע באספירין לסיכון מופחת לממאירויות מסוימות, כולל סרטן המעי הגס, הערמונית והוושט.

החוקרים מוסיפים כי עדיין מוקדם מדי להמליץ על שימוש רחב היקף באספירין להפחתת הסיכון לממאירות. השאלה אם אספירין מספק הגנה מפני סרטן ריאות עדיין נתונה למחלוקת רבה בשלב זה והעדויות בנושא אינן חד משמעיות.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן הריאה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום