חדש: טבלייה מסיסה להפרעות זקפה

(0)
לדרג

לויטרה מסיסה מיועדת בעיקר לצעירים, שמעוניינים לשפר את ביצועיהם בחדר המיטות. היא מתמוססת תוך שניות על הלשון ולפי היצרן, גורמת לזקפה ארוכה תוך 15 דקות. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

חברת "באייר" השיקה אתמול (ג') את הטבלייה הראשונה המסיסה לטיפול בהפרעת זקפה לויטרה ODT, שמתמוססת כמו סוכרייה על הלשון.

הטבלייה, בטעם מנטה, משתייכת לקבוצת מעכבי האנזים פוספודיאסטראז PDE5 (כמו ויאגרה, סיאליס, ולויטרה). החידוש הוא אופן נטילתה - הטבלייה החדשה מתמוססת על הלשון ונספגת תוך מספר שניות.

הכדור מכיל מינון בינוני של 10 מ"ג ולפי הבטחות היצרן גורם לזקפה ארוכה של יותר מ-12 שעות אצל מרבית הגברים. כל זאת בתוך 15 דקות מעת נטילתה ולאחר גירוי מיני. ניתן ליטול את הטבלייה יחד עם אלכוהול ואוכל. הטבלייה מיועדת גם לגברים צעירים שיכולים ליטול אותה בספונטניות לאחר בילוי לילי ולשדרג את חיי המין שלהם. היא צפויה להיות זמינה בכל קופות החולים ובמחיר מוזל במסגרת הביטוחים המשלימים.

גם האריזה של המוצר מפתיעה - איננה נראית כתרופה ובכך, מקווים ב"באייר", חוויית המשתמש משתפרת וניתן מענה לתחושה הבושה והמבוכה.

לדברי ד"ר אריק שכטר, מומחה להפרעות בתפקוד מיני ולרפואת משפחה, "תרופות לשיפור התפקוד המיני ולטיפול בהפרעות זקפה קיימות כבר יותר מעשור, אולם רק 10% מהזקוקים להן מתגברים את מחסום הבושה ופונים לרופא לקבל טיפול".

כך, ממחקר SatisFacts הבינלאומי שבו השתתפו 6,315 גברים בני 18-75 מגרמניה, איטליה, ברזיל, קנדה, רוסיה וטורקיה, עולה כי כשליש מהמשתתפים דיווחו שסבלו לפחות פעם אחת מהפרעה בזקפה. עם זאת חמישית מהגברים שחוו קשיים בזקפה, אמרו שלא יילכו לעולם לרופא על מנת לטפל בבעיה. רק 53.5% מכלל הנסקרים יעלו את הנושא של הפרעות בזקפה. וגם - פחות ממחצית הגברים שחוו הפרעה בזקפה קיבלו מרשם לתרופה (47% בלבד).

חרדת ביצוע

מהמחקר עולה עוד כי הפרעות בתפקוד המיני אינן מנת חלקם של המבוגרים בלבד. גם לצעירים יש בעיות בחדר המיטות - כמחצית מהצעירים (46.6%) מדווחים כי ציפיות בת הזוג מלחיצות אותם וכרבע דיווחו שסמלי מין מוכרים גורמים להם להרגיש לא כשירים.

ד"ר דניאל דריי, רופא סקסולוג ומטפל זוגי מסביר: "צעירים רבים בגילאי 20-40 סובלים מהפרעות זקפה על רקע חרדת ביצוע ולא על רקע של בעיה פיזיולוגית. הסיבה לכך היא שחיים של צעירים רבים מלאים בסטרס מסיבות רבות ביניהן - בניית קריירה, גידול ילדים, עייפות פיזית וכדומה, דבר שבא לידי ביטוי גם בחיי המין שלהם".

ממצאי סקר נוסף שבדק את מקום המין בחיים המודרניים מחזק טענה זו. מדובר בסקר שנערך באירופה ב-2009 בקרב 844 איש בגילאי 35-40. נמצא כי הסיבות להפרעות בזקפה הן מתח וקשיי יומיום (53%), עייפות פיזית (47%), ירידה בתשוקה המינית (27%), אי רצון מצד בת הזוג (25%), חשש מחוסר הצלחה למלא את ציפיות בת הזוג (11%) ובת זוג מלחיצה (8%). הסוגים השכיחים ביותר של הפרעות בזקפה בקרב המשיבים היו שפיכה מוקדמת (78%), אי יכולת לספק את בת הזוג (56%), חוסר יכולת להחזיק בזקפה ממושכת (53%) וירידה בדחף המיני (71%).

היזהרו מזיופים

שוק התרופות לטיפול באין-אונות מגלגל כ-55 מיליון שקל בשנה, ומדי שנה נמכרים כ-2 מיליון כדורים חוקיים שהושגו במרשם. ההערכות בענף הרוקחות הן כי שוק הזיופים מגלגל היקפים דומים לשוק החוקי ונאמד גם הוא בסכום דומה. לדברי ד"ר שכטר, "המשמעות היא שגברים קונים באינטרנט חומרים לא ידועים, לא בדוקים , לא סטריליים ובעיקר במינונים לא מדודים ולא תמיד ידועים, ומסכנים את עצמם".

בואו לדבר על זה בפורום הפרעה בתפקוד מיני אצל גברים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום